Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
xXbellaXx schreef:misschien kan je zonder zadel een paar KLEINE sprongetjes maken en als je dat durft dan kan je zeker met zadel hoger springen
HorseLove456 schreef:Lienek schreef:Ben ik de enige die hier vrij weinig van geloofd...?
Waarom zou je het niet geloven dan?
jassie135 schreef:Samen met hem rij op een springstal in een talenten springgroep.
Hier worden we getraind voor concours, en om over een aantal jaar op topniveau wedstrijden te rijden.
Delphi schreef:xXbellaXx schreef:misschien kan je zonder zadel een paar KLEINE sprongetjes maken en als je dat durft dan kan je zeker met zadel hoger springen
Waarom eerst zonder zadel? Ik vind dat een vreemd advies. Kun je dit eens toelichten?
Wat een vervelende val heb je gemaakt! Ik zou eerst proberen met wat lage sprongen/parcoursjes het gevoel en je vertrouwen terug te winnen.
Ik vind het een goede tip om eens een andere ruiter of je instructeur eerst wat hogere sprongen te laten maken en zelf toe te kijken. Neem je tijd en overhaast het niet. Als het niet goed voelt of je durft niet is het geen schande even een stapje terug te doen.
Probeer eerst lekker weer te gaan genieten van het rijden en ga het dan stapje voor stapje opbouwen.
xXbellaXx schreef:nou het lijkt mij als je het zonder zadel durft dan zeker met zadel
. Maar of dat verstandig is.... Punz schreef:Uitermate interessant dat ze opgeleid wordt om over een aantal jaar pas top wedstrijden te rijden.
Je zou denken dat dat toch wel wat eerder kan, als ze nu al 1.30 springt ( met uitschieters naar 1.60).
Vind wel jammer dat je nu niet weet of alleen de hoogte wat "opgeleukt" is, of dat het hele verhaal uit iemands duim komt..
Want kan natuurlijk best dat TS wél gevallen is, en springangst heeft overgehouden. Daar hoef je geen 1.60 voor gesprongen te hebben... dat kan al bij een stijltje van 60 cm. En dan zou TS best om tips kunnen vragen/ hier tips voor kunnen krijgen..
Maar voor het zelfde geld is het hele verhaal verzonnen, en dan voel je je toch vervelend als je hier dan heel serieus aan het reageren bent.

niet durven, paard voelt het aan, dus meer kans op weigering.