Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

hunter87 schreef:ralphtdw: een fysio of osteopaat heeft geen zin omdat de spier sterker moet worden. ik heb een fitnesschool voor hem nodig

hunter87 schreef:ralphtdw: een fysio of osteopaat heeft geen zin omdat de spier sterker moet worden. ik heb een fitnesschool voor hem nodig
annibel: heb je al wel goedkeuring van de da? als de spier nog niet volledig geheeld is kan dit een levenslang probleem blijven, is het goed geheeld dan kan het beter worden.... heeft de pony genoeg rust gehad?
midgie schreef:Miss eens aan gymnastiseren gaan denken, bij jou in de buurt zijn er een aantal instructeurs die jou heel veel kunnen leren van het gymmen aan de hand , het longeren zonder pessoa, want dat is nu juist wat je niet moet doen, galopperen zou ik zeker nog niet doen als je twijfelt aan de spieren, zeker onder het zadel, zelf heb ik sinds kort een paard dat verkrampingen krijgt in zin rug door verkeert zadel en die met te veel druk is gereden, daar ben ik mee begonnen met handwerk , en nu durft hij weer wat te ontspannen met alleen nog maar een bbp op zijn rug, zadel is nog te veel. door de pijn kan het ook een stukje mentaal worden, dus hou daar ook rekening mee, werk met gevoel en gebruik dan geen hulpmiddeln zoals pessoa enz
hunter87 schreef:aeolusnr1: bedankt dat jij mij best wel ff de grond in trapt. sorry hoor maar het mag ook wel wat rustiger!
ik doe wat de dierenarts mij adviseert en dat is dus wat ik beschrijf. jij weet niet wat voorn heuvels/bulten/bergen ik op galoppeer dus daar hoef je geen oordeel over te geven.
wat doet een passoa? juist trainen van de achterhand, het onderbrengen van de achterhand en dat is goed.
en hoe de spierscheuring komt, nou met 5 man hebben we gezorgd dat paardlief weer los kwam in de stal. en nee ga nou niet zn stal van 4bij5m afkraken, hij lag gewoon vast. zie dan maar zn 700kg fries opzij te krijgen. dus verkeerde training is het zeker niet, erg fijn dat jij dat zo beschrijft.