1e dressuur proef

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_a_a

1e dressuur proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 16:10

Ik ga over een paar week mijn eerste ( en mijn paard haar eeste) dressuur proef rijden.
Ik heb er voor gekozen om om te proberen eerst een onderlinge wedstrijd te rijden op een manege in de buurt. Dit omdat ik weet dat er hier in een bak word gereden. Dit geeft mijzelf een fijner gevoel.

Maar nu wil ik graag een advies van jullie..
Hoe berieden jullie je altijd voor ?
Ik snap dat je de proef van te voren moet oefenen, spullen in de trailer en tijdens de les oefenen dat dat slim is ..

Mijn paard vind andere paarden erg eng. ( oorzaak hiervan is dat ze de 12 jaar van haar leven bij de vorige eigenaar alleen een paard heeft gezien die aan de overkant in de wei stond gezien heeft.) Ook wil ze wel eens schoppen naar andere paarden . Soms gaat het goed maar soms is het echt een rodeo rijden met andere paarden. (evt een rood lintje in de staart?)

Ze kent het knotjes principe niet dus ik weet niet of het verstandig is om van te voren in te vlechten .
We starten om 8 uur en ik wil zo veel mogelijk stress van tevoren voorkomen.....

tips ? iedeen? eigen mening? ervaring?

eva1969

Re: 1e dressuur proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:18

Ik zou sowieso een rood lintje in je staart van je paard doen. En kan je niet wat oefenen met invlechten/knotten? Kwestie van oefenen, ook voor je paard toch? Ruim van te voren aanwezig zijn is fijn mits je paard rustig op de trailer staat. Veel succes en vergeet vooral niet te genieten ;)

LvdO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 16:21

Heb vooral plezier! Ik weet, dat klinkt cliché, maar het is echt waar.

Vertrouw op jezelf en op je paard. Misschien is het fijn om je proef grotendeels uit je hoofd te kennen, dan weet je wat er komen gaat.

Als je de dag van tevoren alles voorbereid, alles in de trailer klaar hebt liggen (behalve paard natuurlijk!) en 's ochtends je paardje mooi vlecht, dan moet het allemaal goed komen.

Het wordt je eerste wedstrijd, dus je kunt er alleen maar van leren!

:)

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:52

Draai gewoon eens een proefrondje gewoon op je eigen stal. Dus wassen, knotten, opzadelen, losrijden en een proefje erachteraan. Dat weet je meteen hoe lang alles duurt (das fijn met je planning op de wedstrijddag!). Maak dan echt voor jezelf een schema, dus bijvoorbeeld
07.00u poetsen
07.15 knotten
07.45 trailer inladen
08.00 paard inladen
08.30 vertrek
09.00 aankomst
09.30 losrijden
10.00 proef in

Dit geeft je denk ik wat meer rust op de wedstrijddag. Succes!

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 12:11

oke bedankt ! ik ga het inderdaad maar een aantal keer oefenen. Zorgen dat wat er gebeurt wel routine word. Klinkt als een goed idee !

Ik ben als eerste ingedeeld bij de paarden. houd dat dan in dat pony`s eerst zijn en dan de paarden of is dit per klasse ?