Zensation sinds 13 maanden weer in het Z1 na een blessure.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jepsica

Zensation sinds 13 maanden weer in het Z1 na een blessure.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 10:47

Beste Bokkers,

Gisteren was het zover we gingen weer Z1 starten.
Voor het eerst sinds 13 maanden gingen we weer Z1 starten en sinds 13 maanden weer eens op ander terrein.

Zensation is een 10 jarige merrie van Scandic x Houston.

Zensation heeft een steriele ontsteking in het hoefgewricht gehad wat ingespoten is.
We hebben heel lang de tijd genomen om op te bouwen en zijn daarom pas na 13 maanden weer de ring in gegaan.

We gingen niet voor een winstpunt maar voor rust en ontspanning.

Voor Zensation haar doen was ze relaxt. Helaas waaide en regende het erg hard waardoor ze nog wel wat onder me vandaan liep en erg aan het kantelen was om maar niet met haar hoofd in de regen te komen.

Ik moet er aan werken dat met de verruimingen in galop ze niet zo onder me vandaan rent.
In de appuyementen moet ik meer buiging hebben.

Me houding was echt dramatisch. Mijn houding is sowieso een aandachtspunt maar gisteren was het wel heel erg. Ik kon haar in galop niet eens uit zitten.

Ik werk in de lessen veel aan mijn houding maar in de proef lukt het me niet.
Tips zijn meer dan welkom!

Eerst even een foto waar we vandaan komen door de jaren heen.

Afbeelding

Vorig jaar.

Afbeelding

En dan nu de foto's van gisteren.

Foto's zijn gemaakt door Maaike van Tol van Passe Pardoes die speciaal voor mij het weer heeft getrotseerd om foto's van mij en mijn topper te kunnen maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Zensation sinds 13 maanden weer in het Z1 na een blessure.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 11:02

Wat een verschil met hoe ze als puppy was zeg :=

Je houding is idd niet om over naar huis te schrijven. Het lijkt ook alsof je zadel wat achterover ligt en je daarom erg in stoelzit gaat. En verkramp je erg? Want het lijkt alsof je door de spanning helemaal in elkaar klapt. Vaak door spanning willen paarden ook minder fijn lopen waardoor ze wat minder aan de hulpen staan. Zonde want je zit je paard hiermee in de weg.
Is een cursus wedstrijd bewust rijden niet iets voor je?

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 13:56

Joolien mijn zadel ligt inderdaad wat achter over, binnnenkort komt de zadelmaker langs.

xDaaaniella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:22

Wauw, wat een verandering zeg! Mag je trots op zijn!

Qua houding mag er inderdaad wat veranderen, het zou er wat mooier uitzien als je je voeten minder ver in de beugel zou doen, hakken zou uitdrukken en niet optrekken als je drijft (hierdoor ziet het eruit alsof je met je sporen prikt)

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:48

Ziet er netjes uit hoor! Ik volg je topics altijd stilletjes, het laatste topic dat ik zag was tijdens het opbouwen en het is al een hele verbetering! Ik zou graag het bovenlichaam wat naar achter zien, je benen vind ik niet heel storend, dit zal ook wel verbeteren als je wat meer rechtop zit.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 18:26

Wauw wat een verandering! mooi!
ik zou misschien je beugels 1 gaatje langer doen. Je hebt je voet heel erg in de beugel, en misschien omdat je er dan minder goed 'bij' kan, heb je misschien meer de neiging om alleen op je tenen te steunen en trek je je voet misschien ook wat minder op.
Dat heb ik altijd tenminste ghehe :')

Eduard007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 23:52

Wat een verschil met het puppy in het begin zeg... en wat fijn dat ze uit de blessure is.
Als ik je een tip zou mogen geven is het dat je vooruit moet kijken. Door je onderrug aan te spannen krijg je je hoofd op een natuurlijke manier omhoog. Hierdoor zal je hele houding beter worden en mogelijk het verkrampte beeld wat minder worden... Klinkt allemaal heel makkelijk he en zo is het zeker niet! Onspanning proberen te krijgen in je schouders en armen/handen en rechtop! Zet m op!!!!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 09:15

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 17:50

Wat een verschil zeg!

Je hebt een leuk paard TS, over je houding is al het nodige gezegd. Je geeft zelf aan dat er meer buiging moet komen in je appuyementen. Maar zoals op de foto te zien is, krijg je nooit meer buiging.
Je handen gaan in tegengestelde richting van je appuyement. Je moet met je buiten teugel de voorhand als het ware meenemen.

Veel succes!

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:27

Mooi paard heb je, en mag ik vragen wat jullie punten zijn? Ik heb het niet kunnen lezen in je OP :) Misschien ben ik blind en staan ze er wel haha, kan ook.

Je houding is inderdaad heel erg gespannen op de foto's :j Maar je paard is wel al een groot verschil met de eerste foto, dus dat is wel heel positief!
Laatst bijgewerkt door Arc_En_Ciel op 06-06-14 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 19:28

Je houding mag je idd aan werken. Heb je naast dressuurles ook weleens zitles?
Wat waren je punten als ik vragen mag? :) :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:22

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 14:12

Dankjewel voor jullie reactie's.
Mijn punten waren 195 en 190 punten.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:23

leuke vos, heb wel paar puntjes, beugels 2 gaten langer, niet voorover zitten, en hou het neusje er meer uit.

ChelseavdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 13:50

Wat een leuk paard heb je! Vorderingen zijn goed te zien op de foto's door de jaren heen :) Probeer zoals al eerder gezegd je hakken uit te drukken, dat oogt al direct een stuk mooier, eveneens als je voeten minder ver in de stijgbeugels ;) ik heb ook de indruk dat je tamelijk snel naar voor valt? Wel vreemd trouwens dat je zegt dat je het thuis niet/minder hebt en op wedstrijd wel, stressgebonden dan?