Van rolletjes bit naar? Graag mening

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

punk143

Van rolletjes bit naar? Graag mening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 09:47

Hallo Bokkers,

Ik rij mijn haflinger merrie al een hele tijd op een D trens koperen rolletjes bit, zowel met springen als met dressuur.
Eerder heb ik er altijd een enkel gebroken bitje in gehad maar dat bit accepteert ze niet en pakt ze vast, ook krijgt ze van ronde bitjes wondjes bij de mond. Daarom ben ik toen destijds over gegaan op een rolletjesbit, deze pakt ze eigenlijk niet vast en accepteert ze in haar mond.
Nu wil ik haar eens op een ander bitje proberen te rijden maar heb zelf geen idee welke, wel zoek ik een D trens omdat ze daar geen wondjes van krijgt.

Als jullie tips hebben hoor ik het graag!

VillaNeusjes

Re: Van rolletjes bit naar? Graag mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:49

uit nieuwschierigheid, waarom wil je precies een ander bit als deze prima geaccepteerd word?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:54

Een rolletjes bit is niet toegestaan tijdens wedstrijden, wellicht wil je daarom veranderen?

Vergelijk ook je vorige bit kwa dikte eens met het rolletjes bit. En is het rolletjes bit gebroken? Zoek een bit dat dezelfde dikte heeft als je rolletjes bit, en op dezelfde manier gebroken is.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 09:58

Myler, of een koperbitje/aurigan ivm smaak? Myler kun je makkelijk uittesten via paardenschuur.nl
beide heb je wel in d-trensen. Tegenwoordig heb je ook dit soort bitjes, die voorkopen dat de mondhoeken wondjes krijgen.
http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... trens.html

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:01

Rondbit met van die ronde rubbertjes (hoe heten die krengen ookalweer?) ertussen? Appelbit?

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 10:01

Het rolletjes bit is dunner dan mijn vorige bit. Ik ben nu net begonnen met wedstrijden en daarom zoek ik inderdaad een ander bit. Ze loopt hier dan wel erg netjes op, maar aangezien dit bit toch wel een zwaardere werking heeft dan een normaal bit zou ik graag een ander bit proberen. Ze is nu wel licht in de mond, maar dat wil ik ook graag zo houden.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:11

Dan zou de myler een optie kunnen zijn, die hebben ook de kopersmaak, zijn ook dun. Goede kans dat je paard op dat bit fijn blijft lopen, en bovendien is het bit te testen, waardoor je zeker weet of het voor je gaat werken.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:19

Eens met Angela! Myler level 2 als ik het zo hoor!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:06

Ik gebruik een KK Dynamic RS
Afbeelding

Mijn paard had altijd moeite met het aannemen/druk zoeken op het bit. Dit bit accepteert zij perfect en is toegestaan op wedstrijden.