LauwtjuhLevi schreef:Ik zou toch weer 1 gaatje korter gaan zitten zeker ook omdat je zegt dat je je beugels vaak kwijt bent. Je trekt je bovenbenen nu op omdat ze te lang zijn. Als jij al jaren rijd op dezelfde lengte dan is de overgang van 2 gaatjes ineens te veel. Dus 1 gaatje weer korter en je hebt al veel meer balans, misschien kan je dan over aantal maanden weer extra gaatje langer.
dan zitten ze ongelijk en er past geen gaatje meer bij.. en opzich kan ik er wel mee rijden alleen raak ik ze kwijt en dat komt meer doordat ik mn benen optrek
darkadia schreef:Rijd je ook weleens zonder beugels? Dat kan je helpen je been lang te leren maken

als je beugels op juiste manier belast ben je ze ook op deze lengte als t goed is niet zomaar kwijt. Wat ik altijd als stelregel hanteer qua lengte is als ik mijn been laat hangen, de beugel tot het uitstekende knobbeltje van je enkel komt. Maar lengte van je bovenbeen en dikte spelen hierin ook een rol. En het type zadel. Toch vind ik deze lengte absoluut beter, bij de eerste komt je knie voor de wrong uit en dat is niet de bedoeling

ja dat doe ik af en toe ook maar das veel gehobbel en gestuiter
bedankt
Nirvana_ schreef:Je zegt dat je tegen jezelf zegt 'hakken uitdrukken'. Probeer het eens anders aan te pakken: Draai zo nu en dan een 'cirkel' naar buiten toe met je bovenbeen, waardoor die wat meer naar achteren komt te liggen en je been langer wordt. Lengte moet vanuit je bekken komen, niet vanuit je enkel - dat zorgt enkel voor spanning en later klachten! Je enkel gewoon los naar beneden laten hangen, als je voet horizontaal ligt is het prima

bedankt! ik ga het zeker proberen
karin_gracia schreef:Ik denk dat je beugels sowieso niet korter moeten, ze mogen zelfs nog een gaatje langer. Ik denk dat het jou heel erg zou helpen als je wat meer voorin je zadel zou gaan zitten, je zit wat te veel op de achterkant, de lepel van het zadel. Als je meer voorin het zadel gaat zitten, wordt de hoek in je knie kleiner, dan is je knie meer gebogen, je kunt dan je hakken wat meer uitdrukken (dus naar beneden doen) zonder dat jouw onderbeen meer naar voren komt te liggen. Dan komen jouw hakken en jouw been meer op dezelfde lijn met jouw heupen te liggen, en dit helpt jou weer met het ontspannen van jouw benen en knieën.
bedankt! ik ga eens kijken of dit helpt