Hallo Bokkers! Ik heb morgen een springwedstrijd en ben ingedeelt in de catogerie 60-70 cm, ik zou graag tips hebben voor een goede houding. Ik loop er soms tegen aan dat ik op de nek klap, hoe kan ik dit verkomen? Ik heb niet als doel om morgen eerste te worden maar eerder om te springen op een manier wat fijn voelt voor mij en voor mijn pony
M.v.g Esmee
Helaas geen foto of filmpje, misschien volgt deze nog
Probeer niet voor je paard uit te springen, en probeer anders eens om hoog te kijken ipv naar beneden. T is erg lastig om zo iets te beoordelen zonder foto of filmpjes. Probeer rustig te blijven en je lijnen netjes uit te rijden.
Als je op de nek klapt zit je veel te ver uit het zadel en voorover, je hebt dus je gewicht te ver naar voren.
Probeer op je benen te steunen, iets in verlichte zit en mee te gaan met je paard (handen richting de oren) maar niet naar voren te duiken.
xhannaahh
Geplaatst: 09-05-14 22:26
Mn instuctrice zgt altijd je moet staaaaan niet duiken
mischien als je dat zinnetje onthoud helpt het in ieder geval succes !
xSarahx
Geplaatst: 11-05-14 11:18
Je wedstrijd is dus nu al geweest haha, dus daarmee kan ik je niet helpen. Maar voor je volgende wedstrijd zou ik vragen of iemand het kan filmen en dat terugkijken en aan je verbeterpunten werken. Misschien kan je een keer een springlesje nemen?
Je hoeft niet helemaal uit het zadel te komen. Dan klap je voorover. Gewoon zorgen dat je net genoeg omhoog komt om je paard/pony niet te hinderen. Hoop dat je wedstrijd goed ging!