Annelette @ Work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

monikasweety

Annelette @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-14 15:06

Even een paspoortje..

Naam: Annelette
Roepnaam: Anne
Geslacht: Merrie (hoofdletter M :P)
Leeftijd: bijna 9
Ras: KWPN
Afstamming: Broere Obelisk x Glennridge
Niveau: B

Annelette is ondertussen 2 jaar onder het zadel, en na een half jaar weinig tot niks kunnen doen tussendoor.
Hebben we nu een toplocatie gevonden waar ze zich helemaal op haar gemak voelt.
En we het trainen heerlijk aan het oppakken zijn.
Er moet nog heel veel gebeuren, daar zijn we ons zeer van bewust.
Hier werken we hard aan, onder begeleiding van wekelijkse privélessen.

Anne valt geregeld op de voorhand of loopt uit elkaar.
Ze heeft veel moeite met haar achterhand (vooral rechterkant) goed onder haar massa te plaatsen.

Ik ben me er van bewust dat ik geregeld naar voren val, en ik mijn onderbenen te ver naar achteren leg. Word ik elke keer door mijn instructrice ook aan herinnerd.

Tips en commentaar zijn van harte welkom.
Mits het uiteraard op een normale manier gedaan word.

Afbeelding

Anne op de voorhand, ik te ver naar voren met mijn bovenlichaam en bene te ver naar achter (kuipstand)
Afbeelding

Hier ben ik heel blij mee, Anne vind de galop nog best lastig, het lijkt alsof ik mijn handen vastzet, maar dit is niet zo, ik heb mijn handen lager om haar meer te begeleiden met de sprongen en haar hoofd/hals houding.
(ik meer achteroverzitten)
Afbeelding

wijdarms, maar wel een overdreven ontspannen galopje :)
Afbeelding

van hand veranderen en poging tot en kleine middendraf
Afbeelding

ook erg op de voorhand, en mijn onderbenen:P
Afbeelding

zelfde commentaar voor mezelf :P
Afbeelding

Het begin voor halsstrekken, duikelt ze ook erg op de voorhand
Afbeelding

idem dito,, en ik duik mee
Afbeelding

Als afsluiter een prachtige kwijlfoto
Afbeelding

Foto's staan door elkaar heen..

drenterxx

Re: Annelette @ Work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:51

Knap paardje!
je past er goed bij.
wel idd, wat je zelf al zegt, letten op dat je goed naar achteren zit,
en recht omhoog zit.
en je hakken netjes uitdrukken :)

nog veel succes!

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 16:03

Wat misschien ook kan helpen is naar voren blijven kijken, je kijkt zelf naar de grond en zoals iedereen wel weet ga je heen waar je heen kijkt ;) Visualiseer een touwtje aan de punt van je hoofd die je als het ware naar boven trekt. Visualiseer het zelfde touwtje alleen dan een met bakstenen die aan je benen hangen. Benen lang en kin omhoog, dan zal je bovenlichaam volgen :)

Blijf voor de rest lekker voorwaarts rijden en maak geregeld overgangen. Sluiten kan je oefenen door correct halt te houden (vierkant en nagefelijk) en dit te doen vanuit stap en draf.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:58

Haha die slijm foto :')

Erg leuk paardje heb je :D En wat kan ze lekker lopen <3

Verder eigenlijk geen commentaar. Je hebt het zelf allemaal al genoemd. Dat je achterover moet zitten, benen verder naar voren...

WorthTheWait

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 00:22

Hele mooie combinatie! Je kent je verbeterpunten, daar nog een beetje aan sleutelen en dan komt het helemaal goed. :j

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:27

Ziet er mooi uit! Zoals je zelf al zegt, op sommige foto's iets rechter zitten, probeer ook op je voeten te letten.

Jamiejoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:56

Leuk paardje! Ziet er goed uit op kleine puntjes na.
Ik heb een tijdje gehad dat het rijden niet lekker ging, ik heb toen een aantal zitlessen gehad en dat heeft echt super geholpen.
Daar leer je een eigen onafhankelijk zit krijgen ik steunde snel op mijn teugels
Misschien is het eens intressant voor jou dan leer je echt recht zitten

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:00

Verleidelijk he, om te kijken wat er onder je gebeurd :D

Commentaar heb je grotendeels al zelf genoemd. Probeer je heupen eens wat meer naar achter te duwen (navel naar achter) en je schouders meer naar achter duwen, je bolt je rug namelijk. Dit kun je eventueel ook thuis oefenen op bijvoorbeeld een kruk. Puur het rechtop zitten zonder steun.

Kempertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:15

Je bent goed bezig en je goed bewust van waar nog verbeterpunten zitten. Wat mij opvalt aan de foto's is dat je de neiging hebt om naar links te hangen. Probeer hier op te letten. Verder vind ik het een heel leuk en ontspannen plaatje om na te kijken. Heel veel succes met trainen!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:47

paard loopt achter de loodlijn, neusje mag er iets meer uit. En idd zelf rechtop blijven zitten en over je paard heenkijken.
Succes!

Team_DPC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 08:44

Wat een gaaf paard heb je!

Om je paard wat meer op de achterhand te krijgen kan het helpen om even zijn hoofd-hals houding te vergeten en heel veel te schakelen. In de gangen zelf en met overgangen. Wanneer je bij een paard dat snel op de voorhand duikt je teveel focust op de houding aan de voorkant zal het paard vaak nog meer in de voorhand duiken. Niet teveel stelling e.d. vragen maar vooral "recht" achter haar hoofd aan rijden. Als je haar iets rechter houdt krijgt ze het makkelijker met haar balans waardoor ze achter sterker wordt.

Als hierbij zacht in je hand blijft en waar nodig het hoofd van je paard zachtjes iets omhoog begeleid (hierbij ook wat been geven), zal ze ook beter leren haar eigen hoofd en hals te dragen waardoor ze minder de voorhand in gaat duiken.

Veel succes, jullie zijn een hele leuke combinatie!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:17

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 12:16

Je mag jezelf in je houding wat meer oprichten Zoals hierboven al gezegd wordt ga je heen waar je naartoe kijkt dus duik jij als het ware in elkaar. Kijk voor je uit en vooral waar je heen wil, zo draai je in je lichaam al mee en heeft je paard al een betere impressie van wat jij wil. Ik zeg altijd, je moet voelen wat je paard doet, niet zien. Dus neus in de lucht.

Ik heb de impressie dat je je paard zo voorwaarts rijd dat hij helemaal uit elkaar valt en jij geen controle meer hebt. Het ziet er ook uit alsof hij een beetje in je hand hangt, klopt dit?

Probeer ten eerste jezelf al wat op te richten en probeer hem wat meer terug te rijden. Dit hoef je niet te doen door hem in de mond te gaan zitten maar vooral door om te stellen en veel wendingen en overgangen te rijden. Denk dan vooral aan slangenvoltes en door een s van hand veranderen.

Je geeft been bij om dit voor elkaar te krijgen ook al denk je dat je hem hier alleen maar voorwaartser mee maakt. Je moet hem alert op het been krijgen zonder dat je hem in de mond hoeft lastig te vallen.