ik hoor veel nare dingen over rijden met een bit. mijn pony luistert goed in zijn mond. zou bitloos rijden een oplossing zijn en zijn die nare dingen waar? is bitloos rijden wel goed?
alvast bedankt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar dat is persoonlijke voorkeur..
Als jouw pony goed luistert met bit is er geen reden om dit te veranderen. Wat zou voor jou de reden zijn om bitloos te willen rijden? Ben je bang dat je niet goed voor je pony zou zorgen als je met bit zou blijven rijden? Sammie schreef:En zo zijn er ook zat nare dingen over bitloosrijden te vertellen. Een bit is zo naar als de hand van de ruiter. Het is wel belangrijk om te weten welk bit het meest geschikt is voor jouw pony. Het moet nl. wel passenAls jouw pony goed luistert met bit is er geen reden om dit te veranderen. Wat zou voor jou de reden zijn om bitloos te willen rijden? Ben je bang dat je niet goed voor je pony zou zorgen als je met bit zou blijven rijden?
James2000 schreef:wat jij fijner vindt, een ieder moet het zelf weten. Onder het zadel lekker bitloos maar voor de kar wel met bit maar zonder oogkleppen.
Probeer gewoon zelf wat je pony fijner vindt, je kan van die halsterhoofdstellen kopen, kan je bit aan hangen maar ook weer afhalen. Ideaal om te proberen. Heb ik zelf oom gedaan hahhaha. Hij had wel een bit in maar ik gebruikte hem niet, ree dus eigenlijk op het halster gedeelte. En als hij even onrustig was of er kwam iets spannends aan dan pakte ik even het bit op en daarna gelijk weer de andere teugels. Was wel even dus met dubbele teugel rijden maar we doen nu niks anders lekker bitloos. Suc6 met je keuze
lianne484 schreef:Sammie schreef:Daar had ik het dus laatst met mijn hoefsmid over. Hij zei dat oogkleppen van vroeger komen dat ze de zweep niet konden zien.Voor de kar zonder oogkleppen? Dat zou ik nou niet bepaald snel aanraden. Die oogkleppen zitten er niet voor niks.