Paard duwt zich richting in een hoek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CharlievdH

Paard duwt zich richting in een hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 16:01

Hoi bokkers, hier kom ik weer met een vraagje hoor.
Ik rij nu al een tijdje een paard, heel fijn paardje, sinds een paar maanden ook lekker voorwaarts en ik heb goede controle, maar. Hij heeft één hoek waar hij telkens naartoe wilt, dat is de hoek bij A-K.
Als ik bij voorbeeld op een volte zit op B-C, wilt hij zich steeds naar die hoek toe duwen. Meestal bouwen we het gewoon op en dit gaat gewoon goed. We stappen eerst die volte tot hij at goed doet, en dan in draf, als hij dat goed blijf doen probeer ik een keer in galop, waar hij zich steeds naar die hoek wilt duwen.
ook als ik van de volte af galoppeer duwt hij zich die hoek in waardoor de bocht niet goed gaat en hij moet vertragen, terwijl dat in elke andere hoek goed gaat.
Nu wil ik allereerst zeggen dat ik geen mogelijkheid heb tot les. Dat is ook hetgeen wat ik zelf altijd zeg 'les zoeken', maar iemand laten komen gaat me teveel kosten, en het is niet mijn eigen paard, dus ergens naartoe gaan wil ik de eigenaren ook niet mee opzadelen.
Zijn er dingend ie ik kan doen om hem dit af te leren, stapsgewijs. Het maakt me niet uit als het lang gaat duren, maar als hij gewoon fijn die volte afmaakt of de ronde door de bak galoppeert is het wel fijn.
Heel erg bedankt alvast!

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:06

Lastig te zeggen zo vanaf je computer. Ik ben geneigd te denken dat het misschien meer jij bent die gefixeerd is op die hoek. Onbewust geef je al snel tekens die je paard er misschien naar toe duwen. Kan er niet eens iemand anders opstappen die je tevoren niet vertelt wat joyw probleem is? Dit voordat je de conclusie trekt dat je paard het probleem is.

ik heb zelf ook dikwijls problemen gehad met paarden die ineens over waren door een mindswitch van mezelf. Ik weet hrt klinkt vaag maar ik heb voorbeelden te over.

CharlievdH

Re: Paard duwt zich richting in een hoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 16:11

Dat mijn paard niet de fout is weet ik gerust. Het zal aan mij liggen dat ik verkeerde hulpen geef, maar ik dacht dat er misschien wel ene manier zou zijn om het op te bouwen zodat ik wel de juiste hulpen leer te geven.

Ik kan eens kijken of iemand anders er op wil, dat zou ik natuurlijk wel eerst met de eigenaar moeten bespreken, hij heeft het liefst dat ik erop zit namelijk...

Zandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:29

lijkt alsof hij daar erg over de schouder valt. Minder stelling naar binnen pakken. Probeer op de volte maar eens in contra astelling te rijden. Hij zal waarschijnlijk aan beide zijden soepeler moeten worden. Veel figuren rijden dus en op de volte ook veel schakelen, vergroten, verkleinen en renvers en travers rijden.

succes :) :)

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:36

Zorg dat die hek niet leuk is. Zet hem juist in die hoek flink aan het werk en laat hem in de tegnovergestelde hoek lekker ontspannen. Als je dat consequent een tijd doet, kiest hij zelf voor niet meer trekken naar die hoek.

CharlievdH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 16:43

Bedankt voor de tips, Ik kom zo! al er zeker mee aan de gang gaan. :j