6 jarige PRE Conqueridor II

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

evelynebeek

6 jarige PRE Conqueridor II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 15:58

Dit is mijn PRE Conqueridor II hij is een ruin van 6 jaar.
Hij is nu ongeveer 8 maanden onder het zadel.
hij is erg werklustig maar erg heet en sensibel.
we werken er erg aan om te ontspanning er constant in te krijgen en het tempo onder controle te krijgen dat gaat nu al veel beter we hebben vorige maand onze eerste wedstrijd gehad en dat ging erg goed we hadden er allebei veel plezier in !!

Dit zijn de foto's van vandaag
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog een paar foto's van de wedstrijd
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:00

Leuk paard!
Probeer alleen niet je hand vast te zetten! Dat zie ik op een aantal foto's terugkomen.
En tenen naar draaien, weet niet of je met sporen rijdt, maar anders even af doen, anders prik je hem onbewust!

evelynebeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 16:03

Ess_Ramona schreef:
Leuk paard!
Probeer alleen niet je hand vast te zetten! Dat zie ik op een aantal foto's terugkomen.
En tenen naar draaien, weet niet of je met sporen rijdt, maar anders even af doen, anders prik je hem onbewust!

dankje voor de tip nee ik rijd niet met sporen heeft hij niet nodig gelukkig

evelynebeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 17:54

Frummels

Re: 6 jarige PRE Conqueridor II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:01

Wat een verbetering vergeleken met je vorige topic! Echt petje af, je houdt je handen al een stuk netter. :j Ook zie ik dat je nieuwe zadel je veel goed heeft gedaan want je zit een stuk rechter op dan met je oude zadel.
Probeer op de spannende momenten, zoals in galop, wat meer op je billen te gaan zitten en je benen lang te houden. Als je stabiel en ontspannen zit dan kun je ook je handen wat hoger houden, nu zet je ze vast waardoor je hem naar beneden dwingt, waardoor hij weer niet kan ontspannen, waardoor jij weer gespannen gaat zitten. :)
Ga lekker door met oefenen en dan komt het vast helemaal goed, je hebt een ontzettend gaaf paard!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:19

Je mag van mij nog meer je bekken kantelen en meer op je billen gaan zitten...

verder zij jullie al goed bezig

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:53

Heb jij je beugels niet te lang?

je hebt iig kapstok tenen.

verder ben je al wat vooruit gegaan mbt vorige topic.

evelynebeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 18:59

Ketaki schreef:
Heb jij je beugels niet te lang?

je hebt iig kapstok tenen.

verder ben je al wat vooruit gegaan mbt vorige topic.

Nee ik zit niet te lang als ik mijn beugels korter doe word ik achter in het zadel gedrukt ja klopt heb kapstok tenen word aan gewerkt

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 22:33

Dit ziet er een stuk fijner uit als het andere topic. In het andere topic vond ik het nogal lijken alsof je erg in de teugel hing, hier zie ik meer een mooi ontspannen hand en daarbij een mooier ontspannen paard.

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:39

leuk dier! sterke galop ook, mag alleen daar nog wel klein beetje meer rug gebruik, maar dat komt wel. laatste draf foto belooft ook veel goeds

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:20

Moderatoropmerking:
Reactie die niet aan de regels van RT-HAW voldoet verwijderd.

ponytjuh76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 10:13

Het ziet er mooi uit maar in mijn ogen erg geforceerd. Zo te zien werk je erg hard maar zit je je paard wat in de weg met je zit en je handhouding.

Je zit is erg naar voren gekanteld waardoor het beeld meteen minder mooi wordt. Probeer ten eerste al voor je uit te kijken in plaats van naar je paard. Hierdoor duik je namelijk onbewust weg dus dat is nergens goed voor. Hoe je paard loopt moet je daarbij ook voelen, niet zien.

Probeer ook naar achteren te kantelen zodat je het gevoel hebt dat jij achterover zit. Mensen die de neiging hebben naar voor te kantelen, zitten dan vaak correct.

Daarbij maak je je breed door je ellebogen naar buiten te steken, waardoor je sterker wordt en een scherpe inwerking krijgt van de hand. Probeer je handen te laten dragen, houd ze recht en voor je uit, met de ellebogen aansluitend aan je lichaam.

Wat betreft de beenligging rijd je inderdaad wat met kapstokjes. Ook druk je je hakken niet voldoende uit waardoor je een verkeerd gebruik van de spoortjes krijgt. Probeer ten eerste te steunen op de beugels, dit doe je momenteel namelijk helemaal niet. Wanneer je een goede beenligging en vooral steun hebt op de beugels, worden de 2 punten hierboven meteen makkelijker om aan te passen.

Tot de tijd dat je je beenligging wat beter onder de knie hebt kun je tijdelijk beter met zweepje rijden in plaats van met spoortjes.