Mijn oudje, Lady aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Daiz

Mijn oudje, Lady aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 18:53

Hallo allemaal,

Vandaag was ik met mijn verzorgertje naar een verenigingsbak gereden daar heeft zij even gereden en was ik foto's aan het maken, maar na een tijdje ben ik er toch even op gestapt, heb bij elkaar denk z'n 10 minuutjes gereden, maar nu heb ik ook eens rij foto`s van ik en Lady.
Lady is een 23 jarige merrie, ik rij eigenlijk de laatste 2 jaar recreatief met haar daarvoor heb ik wel wat jaartjes gelest. Nu genieten we meestal van buitenritjes, af en toe pak ik haar nog dressuurmatig op.
Lady is een vlotte maar goud eerlijke merrie, heb nog nooit gehad dat ze er vandoor ging of ergens van schrok. Een echte werker is het :) .
Met rijden loop ik niet echt tegen problemen aan en ze is altijd fijn in de aanleuning. Al zag ik op de foto's dat mijn houding wel eens te wensen overlaat, vooral in de galop kruip ik naar voren.
(zonder cap ben ik ook geen voorstander ik had hem niet bij me had niet verwacht er even op te gaan :o ..)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dat waren ze wat vinden jullie van mijn oudje? :) iemand nog tips voor ons?
Groetjes Daisy

Corien_

Re: Mijn oudje, Lady aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 20:32

Wat een leuk paardje! 23 jaar en dan nog zo lopen, heerlijk!
Over je eigen houding: Ik zou nog wat mee rechtop gaan zitten (je zit wat voorover), probeer je schouderbladen naar elkaar toe te doen en je buikspieren licht aan te spannen. Probeer tevens je benen goed lang te houden zodat je niet gaat klemmen met je onderbenen en niet onbewust teveel been geeft. Let wel op dat op het moment dat je je been lang maakt je deze niet naar voren steekt maar dat je been en heup op een lijn zitten.

Om haar nog wat fijner te krijgen is het handig om ervoor te zorgen dat ze van achter wat sterker wordt. Een actief ondertredend achterbeen mist ze soms nog (aan de foto's te zien, dit zijn natuurlijk wel moment opnamen, zo is in de galop te zien dat ze wat op de voorkant valt), dus veel schakelen, overgangen rijden en altijd actief/voorwaarts blijven denken. Onthoud dat dit iets anders is dan hard, dus een normaal tempo maar wel met een actief paard.
Zodra je dat nog iets verfijnt denk ik dat je al met sprongen vooruit gaat!

Veel succes en plezier samen! (dat is immers het belangrijkst)

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 08:38

Leuk paard! ziet er nog goed uit voor haar leeftijd! Het valt me om dat je vaak je handen ongelijk hebt, je trekt vooral je linkerhand vrij hoog op. En zoals Corien_ al zegt, de achterhand mag wat actiever. Lekker veel overgangen rijden!

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:30

ahh leuk paardje! Wel lijkt het alsof je je hielen een beetje optrekt

Daiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 09:52

Bedankt allemaal! :) Heb veel aan de tips, net als de foto`s word ik op dingen gewezen die ik zelf niet echt doorhad.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:28

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)