Mocht deze topic verkeerd staan, dan hoor ik het graag om deze vervolgens aan te passen.
Opfrissing.Ik en mijn pony waren beiden gespannen om te rijden in de winterperiode, zeker in de binnenbak.We hielden ons mn bezig met horsemanship en grondwerken.
Sinds het mooie weer ben ik het rijden op gaan pakken.Eerst over het erf vertrouwen onder het zadel voor beiden inwinnen en toen stapje voor stapje in de buitenbak.De spanning in de buitenbak hebben we dus echter niet.Paardjes en ponys die voorbij lopen of zelfs rennen ,noem maar op is voor ons geen probleem.We rijden bij voorkeur heerlijk in het zonnetje om te helpen nog meer ontspannen te rijden.Nu we dat eindelijk bereikt hebben hebben we wat meer geoefend onder het zadel.Een priveles gehad inmiddels en wat tips en tops gekregen.Ik hoop dat we volgende winter voldoende vertrouwen opgebouwd hebben en rijtechnisch verbeterd om onze uitdagingen in de binnenbak aan te gaan.
Wat vinden jullie van onze vorderingen?Mijn pony is inmiddels 5 jaar geworden,vandaag
Mijn probleem is nog wel doorrijden als pony bokt in de galop, dan haal ik haar uit onzekerheid terug maar goed we blijven oefenen.Mijn pony loopt ook nog veel met haar hoofd omhoog, ik probeer haar voorwaarts neerwaarts te rijden,om haar daadwerkelijk daar te houden lukt me nog niet.
Graag zou ik van jullie opbouwend commentaren horen
Hier enkele fotos over houding, nog sterk zoekende naar juiste houding van de pony,ze zakt wel op momenten maar soms te diep en soms helemaal niet.