Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

IndyPascalle schreef:Joolien Dat is ook de reden dat ik het zo moelijk vindt om aan symptoombestrijding te doen. Als hij nou idd lichamelijk toch ergens last van zou hebben en wij gaan voorkomen dat hij zich kan uiten... Helaas kan hij het ons niet vertellen, dus moeten het zelf zien uit te vogelen.
Die keer dat het bij mij gebeurde heeft hij niet lopen briezen of hoofdschudden voordat hij er vandoor ging. De andere keren weet ik niet, maar mijn bijrijder heeft er niks van gezegd en normaal als hij het hoofdschudden weer erger wordt, dan meldt hij het wel.
Ik heb zelf nog zitten denken om anders een keer een osteopaat te laten komen. Maar zou dat zin hebben? Of moet ik toch andere (medische) wegen bewandelen?
Ik denk dat ik hem van de week weer eens mee neem naar het bos (is al weer best lang geleden onder het zadel) en hem dan meteen in het begin eens even lekker in galop los laat. Eens kijken wat hij dan de rest van de rit doet.
R12312 schreef:Als hij weer een keer ervan door vliegt..........doorgalopperen........maar zodra hij moe wordt en niet meer wil. Dan wil jij toch nog wel ff wat langer galopperen.
Hij is gewoon stout!

, met slof durfde ik er gewoon aan te rijden, dus had ik ook geen probleem.Sjolvir schreef:aeolusnr1, maar dan wordt er vermoedelijk niet netjes gemend.
Ook voor een liverpool geldt, bit is zo scherp als de hand van de ruiter/menner.
(men met mijn beide paarden en rij ze onder het zadel en na dag mennen zijn ze echt niet rottiger te rijden dan de dag ervoor)
Sjolvir schreef:aeolusnr1, ik heb dus ook beter moeten leren rijden om het probleem kwijt te raken.
Maar er is niets leuker dan samen leren en groeien. (kost alleen soms wel wat tijd en moeite)

aeolusnr1 schreef:Wij zien jouw paardje niet echt lopen en moeten nu enkel voortgaan op wat er hier gezegd wordt.
Persoonlijk ben ik altijd de eerste om te roepen dat het nooit het bit zal zijn, maar hier ga ik toch zeker een beetje aanraden om het nog eens te overwegen dat mssn het bit hier helemaal niet doorkomt.
Het paard is gewend ook voor de kar te lopen, en daar gebruik je een Liverpool bit, dat is vele malen heftiger dan het bitje dat je nu gebruikt voor het rijden onder de man.
De combinatie af en toe rijden en af en toe mennen geeft wel eens meer zulke moeilijkheden.