[video] Tik @ M1

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SheeNegro

[video] Tik @ M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 10:02

Hoi allemaal,
Hierbij deel ik met jullie 2 video's van de afgelopen wedstrijden. Ik sta open voor alle commentaar positief of negatief, zolang je maar goed uitlegt waarom zodat ik snap waarom je dat vind :j

Tik, 9(?) jaar, M1.

Een paar jaar geleden deelde ik deze video met jullie:

Hier kreeg ik toch wel wat reacties op die beter/anders mochten. Ondertussen zijn we een paar jaar verder, waarvan we 2 jaar hebben stil gestaan ivm blessure en heb ik klasse vermindering aangevraagd van M2 terug naar M1.

Dit was onze tweede wedstrijd dit jaar. Ik had minder lang kunnen inrijden dan ik had gehoopt, ik dacht dat ik meer tijd had.. :') Dus hij mag hier nog meer op achter, meer naar voor, meer erdoor. Dit zie je ook aan de middendraf waar hij eerder versnelt dan verruimt. Tijdens de galop kreeg de duts een hele kuch aanval, volgens mij had die zich even verslikt in zijn speeksel :(:)

Onze derde wedstrijd, er zit 4 dagen tussen. Het is de eerste keer op gras en helaas hebben we nog geen vijsgaten, een beetje onwennig dus. Deze keer zeker ruim te tijd genomen om in te rijden. Hij was er dan ook veel beter aan, maar hij hield zich een beetje in omwille van het schuiven op het gras. Ik vind de hele proef wat braaf gereden en jammer van de laatste middendraf, ik denk dat mijn tenen iets te ver naar buiten waren gedraaid. Hij zwalpt een beetje in de uitgestrekte stap ook, eeuhm.. :')

Verder heb ik een groot inschattingsprobleem bij mijn middelijnen :+

Hou je niet in, wat er in je opkomt, smijt het eruit. :j

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 10:14

Ik heb even naar het binnenfilmpje vooral gekeken, want op gras vind ik het zo moeilijk beoordelen. Wat mij voornamelijk opvalt is dat hij van achter niet lekker meekomt. De aanleuning is af en toe niet helemaal rustig, maar vind ik niet heel storend. Zijn achterhand blijft echter wel erg achter. Op gras zie je dat nog wat meer. De stap vind ik overigens wel heel mooi.

Misschien komt het doordat je niet zo lang had ingereden, maar het mag wat mij betreft wat minder tam. Ik zou wat meer naar voren rijden, zodat je hem wat meer van achter naar je hand toe kan rijden. Dan toont het geheel net even wat losser en meer door het lijf en dat kijkt net even prettiger weg. Maar het ziet er niet verkeerd uit hoor!

SheeNegro

Re: [video] Tik @ M1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 13:49

Je hebt helemaal gelijk, dat is ook waar ik aan wil werken op wedstrijd. Het bekende tafereel, thuis met les lukt dat allemaal wel :+
Zondag heb ik terug wedstrijd, helaas terug op gras/veld. Hopelijk heeft hij dan iets meer vertrouwen op de bodem.

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 19:44

Verder niemand die zijn ei kwijt moet?

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:17

Ik vind het heel netjes, op alle 3 de filmpjes!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:25

Weinig commentaar probeer alleen spoor gebruik wat minder constant te gebruiken, verder ziet er netjes uit

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:29

Leuk paard!
Alleen vind ik hem in draf en galop wat traag ogen. Vooral in het binnenconcour vind ik zijn galop niet actief. Ik heb het gevoel dat hij er elk moment uit wil vallen, en dat deed ie.
Probeer hem lekker actief te rijden. Het is netjes, maar braaf! En probeer met trainen eens zonder spoor en met zweep. Maak hem lekker actief aan je been, want heb het gevoel dat je best veel moet doen om hem vooruit te krijgen.