Het duurde even, maar ik open bij deze toch maar een topic. Ik rijd al heel lang paard en ben eigenlijk nog nooit echt bang geweest. Hoogtevrees ook geen problemen mee.
Het is eigenlijk een paar maanden terug begonnen. Ik heb een nieuw bijrijdpaard, die af en toe wel eens gek kon doen door problemen met een wervel in de rug. Nu is het probleem bij het paard wel weg, alleen bij mij niet. Op een of andere manier vindt ik het heel erg eng om te rijden, nooit problemen mee gehad. Vertrouw paard ook dus het probleem is meer dat ik mezelf veelste zenuwachtig maak.
Zelf vind ik dit erg vervelend, aangezien ik dit nog nooit eerder heb gehad en zelf gewoon lekker wil kunnen rijden. Ik heb ook geen idee waar dit vandaan komt.
Nu is het zo dat ik 2 jaar terug wel op een buitenrit in volle rengalop tegen de grond geklapt ben waardoor ik met een hersenschudding en een gekneusde arm richting huis kon. Ergens denk ik niet dat het hier iets mee te maken heeft gehad want de tijd erna heb ik zelf nog een jonge pony gehad, en nooit problemen gehad met angst ect. wat er ook gebeurde.
Op buitenrit heb ik er ook veel minder last van als in de bak. Ik heb al les elke week en rij ook met iemand erbij.
Is er misschien iemand die nog meer tips voor me heeft of advies? Het zou zonde zijn als ik hierdoor geen plezier meer zou hebben in het paardrijden.
En als je nou gaat zingen tijden het rijden? Net zolang tot je de spanning voelt weggaan? Dat doe ik ook wel eens en na een paar minuten ben ik zelf al rustiger.
JenW
Geplaatst: 01-05-14 22:19
Hmm lastig! Voor jou gevoel ben je wel rustig als er iemand bij is?
Dan zou ik zeggen, ga samen rijden als dat mogelijk is, en ga zelf 5 minuten alleen door en als de spanning er is stoppen en volgende keer weer opnieuw en dan steeds langer.