Ik heb sinds een paar weken weer een verzorgpony. Een 7-jarige merrie van 1.40. Ze is een vuilnisbakkenras maar ik geloof dat er wel wat Welsh in zit en ook wel wat Ijslander. Nu staat ze alleen op een weitje met haar dochter van 3. Ze vinden het allebei prima als ik de moeder meeneem om te rijden in de bak maar ik heb t vandaag geprobeerd haar mee te nemen het bos in. Nu snap ik dat ze het moeilijk vinden om even zonder elkaar te gaan maar ik wil ze zo goed mogelijk proberen te leren dat het oke is.
Nu reed ik niet zo ver en kwam ze omhoog. Daarna heb ik haar weer voorwaarts gekregen en ze ging weer lopen. Maar heel erg briesen en schudden en ook heel erg lopen trappelen en wiebelen. Ze was dus erg onrustig. D'r dochter heeft alleen maar rondjes lopen rennen in de wei en lopen hinniken.
Toen ik een klein rondje gemaakt had (het was een klein rondje om te testen hoe t ging zonder elkaar) en ze had door dat we terug gingen zette ze het op een lopen en kreeg ze de instelling 'Ik ga NU terug, met of zonder jou
'. Toen ze terug was bij het hek stopte ze weer en was ze weer helemaal rustig.Heeft iemand tips voor me om ze het beste te 'scheiden'?
Sorry voor het lange verhaal ik ben nieuw op bokt en weet ook niet zeker of ik hier goed ben met dit topic.
Groetjes Renee!