Deze merrie zonder naam noemen we de kleine. Vorig jaar augustus is ze gekomen en was echt nog een puppy. In november zijn we er even mee aan de gang geweest en heb ik er 4x op 'gereden' aan de longe. Daarna werd de bak minder en we vonden haar echt nog te puppy dus besloten we haar lekker op de wei te zetten. Sinds een week of drie ben ik haar steeds even wezen knuffelen en poetsen en afgelopen vrijdag heb ik er voor het eerst weer even op gezeten in de longeercirkel. Echt super braaf!
Gister de bak afgezet en in een iets groter stukje eerst aan de longe en daarna los en buitenom uitgestapt (wel weer vast
) Geen stap verkeerd gedaan.Vandaag hadden we de bak niet afgezet, eerst even aan de longe en daarna los! Het ging zo super goed. De gene die mij helpt heeft stukje gefilmd en daar heb ik paar foto's uit. (sorry voor slechte kwaliteit)
Ik ben blij dat er gefilmd is want nu weet ik dat ik echt ook op mijn houding moet letten. Moet veel consequenter zijn....!
Verdere tips zijn enorm welkom

1. Even om te beginnen in november:

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Ik rij trouwens met halster + halstertouw en hoofdstel met teugels. Hierbij heb ik nu nog wat meer druk op het halstertouw, mocht ze er vandoor schieten zit ik haar ind ieder geval niet in de mond.