Niet ontspannen in draf?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Joysieee

Niet ontspannen in draf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 20:35

Hoi bokkers,
Ik heb een probleem met mijn paard, waar ik al een tijdje mee zit. In stap en galop loopt ze lekker ontspannen en ook vaak nagevelijk, maar in draf loopt ze echt vreselijk, gespannen, hoofd omhoog gooien, zwaar in de hand etc. Weet iemand misschien hoe ik ervoor kan zorgen dat ze in draf ook gewoon ontspant? Want dat is voor haarzelf ook fijner. Aan mijn instructrice kan ik het nu niet vragen, want die zie ik 2 weken niet..

Kala

Re: Niet ontspannen in draf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:38

Kun je zelf ontspannen in draf? (Denk aan hand, zit, lijf, benen, etc.)
Paardje is niet kreupel en/of tikt zichzelf niet aan in de draf?
Rijd je van achter naar voren toe?
Ligt je zadel goed?

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 20:43

Ik kan wel redelijk ontspannen in draf, ze tikt zichzelf niet aan en is ook niet kreupel, zadel ligt goed en ik rij van achter naar voren dus denk dat het daar niet aan ligt..

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:49

Rij je ook gewoon eerst lekker in voordat je vraag om hem naar beneden te vragen? Draaf je en galopeer je eerst gewoon een beetje met een lose teugel?
Bij mij paardje ken ik het pas na een kwartier vragen dat ie echt goed ontspannen is in draf vandaag ook ik vroeg het iets te vroeg en hij ging gelijk bokken

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 20:53

Ze hoeft ook niet gelijk naar beneden van mij, maar ze loopt gewoon niet ontspannen in draf terwijl ze in stap en galop gewoon gelijk lekker ontspannen loopt. Ik stap sowieso 10 minuten met lange teugel in en ga dan rustig aan draven, maar ik kan de teugels in draf ook niet te lang geven omdat ze dan gelijk gaat galopperen. Ik heb het idee dat ze draf gewoon niet leuk vind ofzo, maarja wat kan ik daar aan doen?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:57

Ehm ja gewoon te vragen naar die ontspanning en als ze een stukje naar bedenden gaat gelijk belonen ook al vraagje of niet.
En met de galop een lange teugel in draf hup als ze in galop gaat gelijk terug vragen niet gelijk met 2 teugels maar eerst met je zit en je knieën een beetje druk geven tegen het zadel en als ze daar niet op reageert drukje geven aan je buiten teugel als hij terug gaat weer de teugels lang maken en gewoon weer opnieuw tot jij gewonnen heb om zo te zeggen:-)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 20:58

Of ja misschien heeft ze niet echt de belans of vetrouwen in draf dat ze daarom naar de galop gaat?

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 21:02

Tsja maar als ik mijn teugels niet lang heb gaat ze niet naar de galop, zij ziet het als beloning als ik lange teugels geef (is haar vroeger aangeleerd) en dan gaat ze harder want dat is voor haar een beloning ;)

xfemkeevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:28

Bij mijn paard is het ook zo, wel in stap en galop ontspannen in draf niet, ik heb van mijn instructeur geleerd door te stappen en telkens een kleine stukje een rustig te draven en dat zo uiteindelijk uit te bouwen, daarnaast moest ik heel veel vooruit en heel veel terugrijden en bezig houden daardoor ging ze bij mij ontspannen, ik weet niet hoe t bij jou zit maar misschien helpt het !;)

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:45

aan de lange teugel laten draven :j

hessimax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 19:39

En met longeren? Werken aan de hand?

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 11:55

@xfemkeevie
Jaa bezighouden probeer ik ook alleen is t beat moeilijk met een hele zware bak :p

@melissapupa
Als je even terugleest zie je dat als ik haar in draf de lange teugel gaat ze gaat galopperen..

@hessimax
Met longeren doet ze het ook,aan de hand gaat het wel iets beter,maar niet veel