Zertab @work, de betere versie (hoop ik)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Zertab @work, de betere versie (hoop ik)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 15:10

Dag bokkers,

Mijn vorige topic was niet zo'n succes, en dat is begrijpelijk. Het zag er ook gewoon niet uit. We zijn nu 2 weken verder ongeveer, en ben aan de slag gegaan met alle tips. Bokker lvd0 is nog een keer langs geweest om te helpen. Ook is er naar ons zadel gekeken, en is er besloten het bontje er onderuit te halen.

En het is gelukt! Oké denk niet dat we met sprongen vooruit gegaan zijn. Het belangrijkste is bereikt: ontspanning en plezier. Ik stap weer met plezier op Zertab.
Dus bij deze wil ik jullie nieuwe foto's laten zien, en natuurlijk hoop ik weer op tips. Maar alsjeblieft laat het geen reltopic worden zoals de vorige keer!
Oh ja, mijn beugels zaten ongelijk, kwam ik na het rijden pas achter :o En ze horen eigenlijk ook langer te zijn, maar dan schieten mijn benen overal heen, iemand daar nog tips voor?

Mijn vriend heeft de foto's gemaakt, en die kwam pas later. Geen foto's van het warm rijden dus, maar natuurlijk wel gedaan!

1. Ik zie dat ik mijn armen hier weer recht voor me uitsteek...jammer.
Afbeelding

2. Ik vind dit beeld al heel fijn. Jammer van mijn hoofd, en mijn houding is nog niet al te best.
Afbeelding

3. Meer achterover zitten, en mijn armen...grr...
Afbeelding

4. Hier ben ik ook best trots op. Maar weer mijn armen...heeft er iemand super lijm? :')
Afbeelding

5. Doorzitten. Echt mijn zwakste punt, ook duidelijk te zien op de foto.
Afbeelding

6. Galopje. Mijn armen alwéér -O- Ik steek mijn voeten ook weg ofzo.
Afbeelding

7. Typisch Zertab :')
Afbeelding

Niet zoveel foto's, aangezien het regende en de meeste niet echt duidelijk waren. Hoop toch op positief commentaar, en verbeter tips. Ik weet dat het lang niet goed is, maar voor mij voelt het al een stuk fijner. Ik klim er weer met plezier op :D

Nonnetje18

Re: Zertab @work, de betere versie (hoop ik)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:42

je benen zullen ook meer grip hebben als je chaps of rijlaarzen gaat dragen.
als ik jou was zou ik ook les gaan nemen.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:48

Volgens mij werd er in je vorige hawtopic ook al geadviseerd om chaps of rijlaarzen aan te doen. Je zal zien dat je veel meer grip hebt en stabieler op je paard zit.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 15:54

Ik zie een duidelijke verbetering. Paardje loopt veel nagevelijker. Echt een goede vooruitgang ts!
Je zou een stokje tussen je armen kunnen klemmen, dan strek je ze iig niet meer.
Blijf goed rechtop zitten, daar moet je jezelf gewoon heel bewust van maken.
Verder denk ik dat je met deze lessen veel verder komt! Succes!

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 16:05

Ziet er in ieder geval ontspannen uit!
Ik zou inderdaad ook eens proberen te rijden met chaps, want dan zit je een stuk stiller. Ook lijkt het een beetje alsof je uit het zadel word getrokken, probeer goed op je kont te blijven zitten.
Daarnaast heb je je tenen ook een beetje naar buiten steken volgensmij, maar dat kan ook door het drijven komen natuurlijk :P

Succes!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 16:06

leuke foto's!
op je paard heb ik niet veel aan te merken, hij loopt mooi gehoorzaam, netjes nageeflijk en voldoende ruim.
Zoals je zelf al aan geeft is het je houding waar nog van alles op aan te merken, het is al heel wat dat je dat zelf beseft.
Vraag een deskundig iemand of hij of zij jullie aan de logeerlijn neemt, teugels los en doe je beugels uit, concentreer je op je zit. Ga diep zitten, en denk alleen rechtop, op je kont, onderbenen goed aangesloten houden.
Als je dit een beetje onder de knie hebt, pak dan je teugels weer op en neem dat ook je handen houding mee.
Blijven oefenen, onder begeleiding, neem dit heel serieus en dan komt het uiteindelijk vast wel goed, succes!

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 16:31

Complimenten hoe je met het commentaar in het vorige topic bent omgegaan TS +:)+ Ik vind je zit veel stabieler, je benen lijken al veel minder te zwabberen. Chaps of laarzen zullen je zoals gezegd nog meer helpen. Verder zou ik vooral zo doorgaan, regelmatig een les meepakken (zie wat voor verschil je hebt geboekt de laatste twee weken met wat hulp!) en kritisch naar je eigen houding blijven kijken. Ga zo door!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 17:01

Heel erg bedankt allemaal!

xninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 17:14

Ziet er een stuk beter uit:).
Probeer anders een met mijn chaps te rijden anders, ik gebruikte ze eerst ook niet maar merk wel dat ik nu een stuk steviger zit!
Probeer hem gewoon weer met regelmaat te rijden, je merkt dat Zertab ook een stuk beter in zijn vel zit.
Hij wordt weer brutaal naar anderen toe haha!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 17:23

@Nienke: ga hem proberen 3 keer in de week te rijden, kan helaas niets beloven!
Laatst bijgewerkt door Leen op 27-04-14 18:10, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Reactie op off topic verwijderd.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:14

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:35

Ziet er idd al een stuk beter uit, mijn complimenten. En jullie moeten nu beide op zoek gaan naar balans en stabiliteit en dat duurt even, geef jullie zelf de tijd. Ik blijf erbij dat chaps of laarzen een groot verschil zullen maken. Verder, ga tijdens het rijden elke minuut even je houding en zit na, is mijn rug recht, zit ik rechtop en hou houd ik mijn armen en benen? En dat elke minuut even herhalen zodat het na een tijdje automatisme wordt.

Succes verder, ik ben benieuwd naar verdere vooruitgang :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 13:44

Dankjewel Joolien!
Ik heb chaps gevonden, en rijd er nu voortaan mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 14:07

Zertab schreef:
Dankjewel Joolien!
Ik heb chaps gevonden, en rijd er nu voortaan mee!

Top! Merk je ook verschil?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-14 14:38

Ja eigenlijk wel, nog niet zo bij stil gestaan :P