mighty @work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

melissac

mighty @work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 09:27

Hallo,
Mighty is een hele leuke haflinger ruin, en ik vind dat we al wel wat vooruit gegaan zijn maar er zijn ook nog wat dingen die moeten veranderen.
Ik hoop dat jullie tips hebben. :)
Sorry dat de foto's allemaal linkjes zijn, maar mijn laptop wou ze er niet normaal opzetten haha..

Dit zijn foto's van september, ik heb toen vanaf mei geen les gehad, dus ik had zelf maar wat gedaan en dat zie je wel..
ik heb nu wel les!
Ik zat altijd heel erg kort en zat hem erg in de weg met mijn handen, had kapstok voeten en reed met spoortjes.
Ik ben me er nu van bewust dat ik hem alleen in de weg zit met mijn sporen omdat ik mijn benen niet stil kan houden, ik zat hem alleen maar te prikken.
Ik zat ook echt heel erg naar voren, dat doe ik nu nog steeds wel maar vooral in de galop.
Afbeelding

Afbeelding
-O- -O-

Hoe het er nu uitziet na veel les:
Afbeelding
Afbeelding
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/t1.0-9/10157219_789310967748564_4888049023807398145_n.jpg?oh=57295c0d32192fde3c8fe1261d14778b&oe=53E2EB28&__gda__=1407413970_4ea27fe566e8b8c92b85c7af66693409
De galop foto wilt die niet uploaden, dus die heb ik in een link gedaan.
Dit bedoel ik dus met dat ik nog erg naar voren zit in de galop.
Het is al veel minder geworden, ik zit hem nu ook minder in z'n mond en probeer het met mijn zit op te lossen.
Ik hoop dat jullie nog tips hebben waar ik aan kan werken. :)
Laatst bijgewerkt door melissac op 24-04-14 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:31

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:33

Je bent een stuk verbeterd zeg!
Probeer in de galop nog meer op je bips te blijven zitten, doe maar net of je kauwgom op je zadel hebt!
En handen mogen nog iets rechterop, je speelt nu nog half piano zeg maar.

Kiim_x

Re: mighty @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 10:46

Wat een vooruitgang! Daar mag je zeker trots op zijn :j . Probeer je schouders nog wat naar achteren te doen, dan zit je vanzelf een stuk rechter en zul je merken dat ook je handen rechter komen te zitten. Ga zo door!! *\o/*

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 10:46

ja dat klopt! dankje voor de tips! daar ga ik zeker wat mee doen! :)

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:05

Wauw! Daar mag je zeker heel trots op zijn!
Ik ga met de rest mee, je schouders nog wat naar achter, en meer op je bibs blijven zitten, alsof je in een luie stoel zit :j!

Succes, leuk paardje, en ga vooral zo door! :)

samantha_169

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:14

Super! Ik zie veel verschil tussen de fotos zeg!
Je houding is veel beter, zowel je rug als je benen.Net als een andere bokker ook zei dat je iets meer je schouders naar achteren moet doen, hiermee ben ik het wel eens, en naar voren kijken ipv beneden , maar verder ziet het er supergoed uit !!! Veel plezier met het trainen van je pony !

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:16

Inderdaad verbeterd. Ik vind alleen de laatste draf foto dat hij in zijn kaak vast houd, misschien vanwege spanning druk op dat moment in zijn mond en dat het misschien vanuit jouw schouders komt?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:16

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-14 12:23

LauwtjuhLevi schreef:
Inderdaad verbeterd. Ik vind alleen de laatste draf foto dat hij in zijn kaak vast houd, misschien vanwege spanning druk op dat moment in zijn mond en dat het misschien vanuit jouw schouders komt?

Het kan wel zijn dat dat vanuit mijn schouders komt, ik heb soms nog de neiging om mijn schouders vast te zetten.
Ik denk dat dat het is.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 12:29

wat een verbetering, goed bezig!

zelf heb ik ook last van het probleem dat ik niet genoeg naar voren kijk.
'mijn' paarden hebben dan ook zo'n leuk nekje, haha.
nee dat zijn grapjes, even serieus: probeer te kijken waar je naartoe gaat & vooruit te denken :)

verder zijn je hakken op de laatste foto netjes naar beneden, wel ietwat kapstokjes.
de teugels lijken op de laatste foto wat kort, maar dat is misschien momentopname. op de andere foto's vind ik ze namelijk niet kort.

ga lekker zo door meid! :D

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-14 08:19

xMyrth schreef:
wat een verbetering, goed bezig!

zelf heb ik ook last van het probleem dat ik niet genoeg naar voren kijk.
'mijn' paarden hebben dan ook zo'n leuk nekje, haha.
nee dat zijn grapjes, even serieus: probeer te kijken waar je naartoe gaat & vooruit te denken :)

verder zijn je hakken op de laatste foto netjes naar beneden, wel ietwat kapstokjes.
de teugels lijken op de laatste foto wat kort, maar dat is misschien momentopname. op de andere foto's vind ik ze namelijk niet kort.

ga lekker zo door meid! :D

Ik heb idd heel veel moeite om goed naar voren te kijken, soms doe ik dat wel en soms kijk ik omdat ik wil weten of die goed loopt.
Het klopt ook dat ik op de laatste foto mijn teugels wat korter heb dan bij de rest, maar over het algemeen heb ik ze gewoon zoals die foto erboven. :D

dank jullie allemaal voor de tips! daar ga ik zeker wat mee doen!

Kingotfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 17:15

Goede verbetering hoor! Ik heb het idee dat je paardje soms een beetje kort in de hals wil worden. Als tip zou ik willen geven: veel ( schijn) overgangen rijden. Verder lekker zo door gaan! het ziet er al super uit!

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 17:11