ik ben toch best wel al een beetje trots op King en mij, vandaar dat ik deze filmpjes en foto's met jullie wil delen!
Sinds vrijdag 18 april rij ik King, een palomino ruin van 10 jaar. Vandaag reed ik er voor de tweede keer op en zijn er wat foto's en filmpjes gemaakt zodat zelf kon zien hoe het er vanaf de grond uit zag.
King is heel dominant en dan met name onder het zadel. In omgang kan die ook wel eens zijn bui hebben dat die wel een eens hapje van je wilt nemen. De eerste keer dat ik erop zat ging hij mij enorm uitproberen. Ik lag er twee keer bijna naast omdat die me toch een enorme sprong maakte, alle vier de benen gingen de lucht in. Maar ik heb hem toen gewoon flink naar voren gereden en al vrij snel accepteerde die me.
Het is een heel slim dier en heeft dus al snel door dat die bij mij niet zoveel uit kan halen en dus hield die zijn trukendoos vandaag eigenlijk wel al dicht. Soms probeert die het toch nog wel even maar helaas voor hem zonder resultaat.
Wij hebben dus ook echt nog geen niveau. Dit was pas de tweede keer dat ik hem reed en wij zijn elkaar dus aan het leren kennen. Hij heeft een poosje niet echt wat gedaan en dus heeft die ook een flink buikje ontwikkelt, die gaat vanaf nu dus minder worden!
Ik ga hem als het goed is de 2 a 3x in de week rijden, dus ik hoop dat die snel afvalt en dat we snel goede resultaten boeken!
Tips horen wij heel graag, daar worden wij alleen maar beter van!
Kijk en geniet van deze knapperd!
Allereerst een mooie foto van ons samen. Let niet op mijn mooie rode hoofd, het is hard werken op hem

Dan wat filmpjes. Wat mij opvalt zijn mijn eeuwig bewegende benen in draf. Ik heb daar op ieder paard wat last van en ben hier ook altijd wel mee bezig.
Een stukje galop rechtsom. Op het eind viel die terug in draf, dit was niet mijn overgang. Ik had echter op dat moment niet door dat die moest poepen en dus daarom terug naar draf ging.
Hier in het begin sprong die aan in de verkeerde galop, een van zijn truukjes die die uit ging proberen. Ik kreeg hem ook niet meteen terug. Daarna liet ik hem dus goed aanspringen alleen gebeurd dat dan met zo'n hupsje. Kan beter dus.
Stukje draf en galop linksom. Linksom is zijn moeilijke kant en linksom wil die nog wel eens protesteren. Dan gooit die zijn kont in de kribbe en kan die dus een flinke sprong de lucht in nemen. Dat deed die vorige keer heel erg, vandaag viel dat gelukkig mee! Ik zie hier wel dat ik mijn handen echt nog stiller moet houden!
Nog een klein stukje draf doorzitten en een stukje galop. Weer doet die zo'n hupsje om te proberen eronderuit te komen

En nog een paar foto's:

Hier dus al een momentje dat hij het er niet mee eens was

En dit is dus zijn kont in de kribbe gooien

Poging tot halsstrekken

Knap is die hé!

Bedankt voor het kijken!