Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

.. + Dit is denk ik ook wel een goede oefening voor de balans van ruiter én paard
.
) longeer ik dan liever met pessoa. Foulplay_ schreef:Ik rijd af en toe voltes van 10 meter in galop met in het midden 1 of 2 balkje(s) op de grond of +/- 50cm van de grond. Ik krijg toch wel vaak complimenten over de mooie kont en de mooie gangen van m'n paard, dus heb wel de indruk dat het werkt.. + Dit is denk ik ook wel een goede oefening voor de balans van ruiter én paard
_Marinke_ schreef:Als je een wending rijd, rijd je die zelf wel goed? Ik bedoel dan echt in je hele houding? Het kan best zijn dat jij onbewust een tegen gesteld signaal afgeeft waardoor je paard niet fijn om je been heen kan buigen. Dat is wel lastig om te beoordelen als je er geen beeld bij ziet.
ZoZenn schreef:_Marinke_ schreef:Als je een wending rijd, rijd je die zelf wel goed? Ik bedoel dan echt in je hele houding? Het kan best zijn dat jij onbewust een tegen gesteld signaal afgeeft waardoor je paard niet fijn om je been heen kan buigen. Dat is wel lastig om te beoordelen als je er geen beeld bij ziet.
Dit is best mogelijk eigenlijk. Kun je misschien het signaal/ de houding beschrijving waarmee je een succesvolle 'ronde' wending maakt? Ik ga proberen over een paar weken een HAW topic te maken, dan kunnen mensen beter de verbeterpunten zien.
Maar ik zal mijn best doen!