Inmiddels is paard 6 jaar en zijn we al een hele eind verder. Springen wordt het toch niet voor mij, dus maar aan de dressuur gegaan
De eerste maanden/jaar maar wat op mezelf gereden, de laatste maanden veel intensiever beginnen lessen... Met nu een blessure (voor mezelf) tot gevolg).Enige tijd voor mijn blessure zijn we de eerste keer op (oefen)wedstrijd (E5 en A7) geweest. Niet met de bedoeling om te winnen, wel met de bedoeling om de ervaring op te doen. Zij was nog nooit in een vreemde binnenpiste geweest en ik heb ook geen wedstrijdervaring. SPANNEND! We hadden haar wat minder krachtvoer gegeven omdat we niet wisten hoe zij ging reageren op alle nieuwe dingen.. Dit was helemaal niet nodig want ze was bijna even goed te rijden als thuis en nam alles heel goed op! Gevolg was dat de impuls niet ok was en ik veeeeeel te veel moest aandrijven. Ik ben ook geschrokken van mijn spoorgebruik (sporen had ik aan om mijn keertwending om de voorhand wat juister te rijden - proef A7) en die zijn onmiddellijk uit gegaan en gaan pas weer aan wanneer mijn zit/beenligging ok is. Reed ik ook niet zo vaak mee..
Ik ben hard aan de slag met mijn zit en heb dan ook een stap teruggenomen in training. Paard neemt alles heel goed op (zijgangen, overgangen,...) maar het is niet eerlijk verder te gaan voor ik juist zit. Back to basic

Paard kon zich niet beter gedragen hebben op wedstrijd, dat zit dus wel goed naar de toekomst toe. Ik zou dus ook graag dit seizoen nog mijn eerste officiële wedstrijden rijden, maar dan moet mijn blessure wel snel overgaan
Het was in elk geval een heel fijne dag en zeker voor herhaling vatbaar

Instappen
Buiten indraven

Leuk ding!

Eerste stapjes in een nieuwe binnenpiste. Hélp, spiegels! Die hebben we thuis niet! Maar was ook geen probleem voor mevrouw

Halthouden

Overgang naar stap