Contact onderhouden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anne182

Contact onderhouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 18:45

Hallo,

Ik merk zelf (en ook mijn instructrice) dat ik snel het contact met de mond verlies wanneer ik een overgang maak. Dit is voornamelijk van stap naar draf.

Ik heb best stille en zachte handen waardoor ik eerder neig naar te weinig contact dan te veel. Dit is in de stap en galop al veelal opgelost maar in draf verlies ik het contact snel waardoor er een boogje in de teugel komt.

Ik hoop dag jullie misschien tips hebben waardoor ik dit probleem opgelost krijg en het contact onderhoud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:16

anne182 schreef:
Hallo,

Ik merk zelf (en ook mijn instructrice) dat ik snel het contact met de mond verlies wanneer ik een overgang maak. Dit is voornamelijk van stap naar draf.

Ik heb best stille en zachte handen waardoor ik eerder neig naar te weinig contact dan te veel. Dit is in de stap en galop al veelal opgelost maar in draf verlies ik het contact snel waardoor er een boogje in de teugel komt.

Ik hoop dag jullie misschien tips hebben waardoor ik dit probleem opgelost krijg en het contact onderhoud.

En jouw instructrice ziet niet wat je hier aan kunt doen? Vaak komt het doordat paarden het moeilijk vinden om gesloten te blijven waardoor het paard van de hand af komt om zo het lichaam minder te hoeven gebruiken. Ik kan verder wel tips gaan geven hoe je dat op kunt lossen maar dat luistert heel nauw en kun je beter met je instructrice aanpakken, of misschien een nieuwe instructrice zoeken als ze niet ziet wat het probleem is.

anne182

Re: Contact onderhouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 16:19

Dankje Joolien, ik rijd voornamelijk in een groep en daardoor moet mijn instructrice de aandacht verdelen onder zeven personen. Ze heeft hierdoor niet altijd de tijd om me de volledige aandacht te geven ( begrijpelijk ), maar ik zal eens wat meer van mezelf laten horen.