Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
snowlove schreef:Is het zeker van dat er geen wervels scheef staan? Daardoor kunnen ze erg veel last krijgen, en komen bovendien alle spieren rondom het gebied vast te zitten. Kan je het beste een chiropractor voor laten komen, een gewone dierenarts heeft vaak niet de kennis om te voelen of dit goed zit of niet.
Emmarosaly schreef:Ja dat probeer ik en dan gaat het wel steeds stukjes goed, maar ze begint dan te schudden met haar hoofd. Er zit een dubbelgebroken bitje in.
Geryon schreef:Emmarosaly schreef:Ja dat probeer ik en dan gaat het wel steeds stukjes goed, maar ze begint dan te schudden met haar hoofd. Er zit een dubbelgebroken bitje in.
Dus ze begint uit het niets te schudden? En wat doe je dan op dat moment?
Met het niet accepteren van het contact, bedoel je dus dat ze gaat schudden?
Geryon schreef:Het is niet goed als ze in een boogje loopt terwijl jij geen contact hebt. Zo te horen vertrouwt ze je handen niet meer en wilt ze geen contact. Zou best kunnen komen dat ze contact linkt aan pijn omdat haar lichaam natuurlijk nog niet helemaal lekker los is.
Het is niet de bedoeling dat je druk vraagt met de teugels. Op dit moment in de training moet je enkel licht contact met de mond hebben. Dus geen gewicht in je handen hebben en net geen boogje in de teugels. Pas als dat goed gaat, ze je handen vertrouwt en het contact accepteert, mag je weer denken aan termen als over de rug lopen. Althans, in mijn ogen dan.
Geryon schreef:Een paard over de rug rijden is inderdaad wel erg belangrijk, want anders kan het paard je niet goed dragen. Maar vertrouwen in de ruiterhand moet je daar wel voor hebben. Anders krijg je dat je paard mooi in een krul loopt en dus lijkt na te geven, maar de rug eigenlijk niet gebruikt.
Ik zou als ik jou was gewoon lekker gaan longeren met een halster en die touwen van je (gebruik ik ook) en later pas gaan rijden. Of als je graag wil rijden, gewoon wat meer longeren dan rijden.
Emmarosaly schreef:snowlove schreef:Is het zeker van dat er geen wervels scheef staan? Daardoor kunnen ze erg veel last krijgen, en komen bovendien alle spieren rondom het gebied vast te zitten. Kan je het beste een chiropractor voor laten komen, een gewone dierenarts heeft vaak niet de kennis om te voelen of dit goed zit of niet.
Ik vergat erbij te zetten dat haar botten ook zijn gecontroleerd wist niet dat het zo heette, maar dan was het dus inderdaad de chiropractor die ook is geweest.
Zandro schreef:Hoe lang is het geleden dat ze die klap heeft gemaakt? Als het een flinke klap was dan zijn waarschijnlijk de spieren ook gekneusd en erg beurs. Er staat normaal gesproken 6 weken voor een spierkneuzing. Tot die tijd zou ik sowieso haar gewoon laten lopen zoals zij het meest comfortabel loopt of even niet rijden.