Duncan ( schwarzwalder ) @ training

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pluimpje

Duncan ( schwarzwalder ) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 13:57

Gisteren les gehad van Chrissy met mijn 5 jarige schwarzwalder.

op 3,5 jarige leeftijd heb ik hem praktisch in het bos ingereden, daarna heb ik hem eigenlijk nooit serieus doorgereden, maar veelal alleen maar buitenritten gemaakt.\
sinds 4 a 5 weken pak ik hem dressuurmatig op,wat hij erg leuk doet.
de fotos zijn gemaakt op vreemd terrein ( 1e keer ) maarhij heeft het super gedaan.

aandachtpunten:
- mijn houding, ik moet op mijn kont gaan zitten
- letten op mn binnenhand.
- meer op tempo rijden
- galop is echt de moeilijke gang voor ons beiden

zonder cap is eigen keus!

hier de fotos

Afbeelding

Afbeelding

ook belonen tussendoor
Afbeelding

[imghttps://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1.0-9/1017453_615007778588320_401414642740662303_n.jpg][/img]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zn stoere bekkie :)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:00

Wát een machtig paard! <3 Die mag wel eens voor mijn lens!

Ik zie ook inderdaad de punten die je zelf zegt. Naast dat je nog iets meer rechterop mag zitten, en daarbij dus ook weer je kont in het zadel houden. Wellicht gaat dat beter als je rechterop blijft zitten. Zo dat je waarschijnlijk denkt dat je té rechtop zit.

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:03

Leuk paard wat ook leuk kan lopen. Maar zoals je zelf al zegt je moet echt meer rechtop gaan zitten je knikt heel erg naar voren. En op je binnenhand letten maar ook zeker op je buitenhand. Succes met de lessen. Ik weet niet wat je ambities met dit paard zijn maar zoals ik het nu zien kan hij een leuke dressuurproef lopen. Wat doen jullie op de laatste foto?

pluimpje

Re: Duncan ( schwarzwalder ) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 18:58

Ja dat voorovervallen is echt een probleem. In eerste instantie heb ik hem
Puur recreatief gekocht, om vooral mee buiten te rijden, een sprongetje te maken en een keer een oefencross te rijden. maar naarmate ik hem dressuurmatig oppakte bleek hij toch wel behoorlijk te kunnen lopen! Dus wie weet gaan we volgend jaar starten :)

Laatste foto was na aansingelen geloof ik

@deetjeeuh, je bent welkom hoor ;)

Whild

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:57

Zoo, wat een machtig mooi beestje zeg! :~
Tips geef je eigenlijk zelf al aan, denk dat het ook met elkaar te maken heeft; door het naar voren vallen zul je waarschijnlijk eerder aan de voorkant zitten voor balans en zoals op sommige foto's te zien is; schuiven je benen daardoor ook wat ver naar achteren.
Ik denk echter dat jullie er met wat goede begeleiding echt wel gaan komen, jemig als jullie al na 5 weken bakwerk zo rond kunnen lopen, goed hoor! _/-\o_

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 20:29

prachtig paardje zeg!
Ik heb eigenlijk geen aanvullingen. Je valt naar voren maar dit is al gezegd... Je hebt je beugels mooi lang!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:08

Wauw, stoer beest! :D

In de galop valt me op dat je niet blijft zitten, en dus naar voren valt. Maar goed, is al gezegd.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:11

Leuk dier! En fijn om te lezen dat je hem zo heerlijk hebt ingereden. Lekker bosritten maken is zo goed voor een jong paard! De tips die ik wilde geven zijn al genoemd. Ik hoop jullie vaker voorbij te zien komen in topics als deze.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:19

Jeetje wat een machtig beest! Echt gaaf, op de tweede foto weet ik niet wat je met je binnenland doet, maar let daar op dat je daar niet te streng mee word. Het ziet er prettig en ontspannen uit, ga zo door. Top! +:)+

doerakedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:33

<3 mooi

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:19

Wat ook al gaat helpen om recht te zitten is voor je kijken en niet naar je (Oh zo prachtige!!!) paard. Kan snappen dat je liever naar die mooie bos manen kijkt, maar je moet kijken waar je naartoe wilt!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 22:41

Wauw wat een knapperd zeg! :9 <3 zet zo maar achter mijn huis, strikje is niet nodig ;)

Maar idd wat trotser op je paard gaan zitten mag en idd wat meer op je handjes letten, verder geen commentaar want jullie komen er wel.

Kempertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:34

Let op dat je niet te ver naar voren gaat zitten! Verder zijn jullie echt een leuke combinatie! Heel veel succes!