Dit is mijn eerste topic met mijn nieuwe paard!
Gracieux van de Rostal, ja een mond vol.
8 jaar oud en nu 8 maanden in mijn bezit.
Hij heeft 1.25 gelopen in Belgie en is daarna naar Veldstar gegaan, daar hebben mijn ouders hem voor mij gekocht!

Hiervoor had ik een pony maar die kreeg een beschadigde meniscus, mijn ouders vonden het sneu dat ik een jaar sowieso niet kon rijden en wanneer zijn meniscus geheeld was nooit meer kon springen, daarom mocht ik opzoek gaan naar een paard! Het was een lange zoektoch want maar na 3 maanden rond speuren is het gelukt bij Veldstar!
Ik had met hem wel eerder een oefendressuur gereden maar dat was het niet helemaal, commentaar van de jury (Lichtenvoorde-Cats) was: paard heeft super goede gangen, maar hij is heel eigenwijs en heeft een eigen wil.
Daar hebben we hard aan gewerkt met mijn instructrice en het resultaat mag er na 8 maanden wezen. Er kunnen natuurlijk dingen verbeteren.
Boy is een extreem gevoelig en los paard, hij vind het heel erg als hij iets fout doet, hij heeft een klein hartje, dus we moesten alles met geduld doen.
Voor mij was het ook wennen want ik was mijn pony gewend en die heeft vlakkere gangen.
Maar genoeg, deze proef was met de clubkampioenschappen dus niet echte winstpunten maar wel een echte jury.
We hadden 181 punten! En had een 11e plaats van de 30 deelnemers. Ik was super blij, hij gedroeg zich voorbeeldig!
Hierbij de proef!
Ook belangrijk om te weten, ik mis een rugwervel dus mijn nek en hals zijn korter omdat er ribben aanelkaar zitten. Dit heb ik al vanaf mijn geboorte. Dus het ziet eruit dat ik gespannen zit maar dat is niet zo.