Teugels losgooien met verlichte zit

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2000

Teugels losgooien met verlichte zit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 13:52

Hi Bokkers,
Ik spring niet vaak, maar als ik spring bij ponykamp bijvoorbeeld, ziet het er echt niet uit. Mijn zit is dan nog wel redelijk goed, maar de teugels gaan dan in een boogje hangen.
Ik heb ze dan voor de hindernis wel goed, maar tijdens het springen is het echt verschrikkelijk :').
Bij de springlessen tijdens ponykamp zeggen ze niks over mijn teugels en ik zie het meestal ook naderhand pas.
Heeft iemand tips, naast springles, zodat dit minder wordt?

Anoniem

Re: Teugels losgooien met verlichte zit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 13:56

voor de sprong korter pakken
(handen dan wel gelijk meer naar voren meegeven, anders remt je pony af)
en na de sprong weer op maat geven

noa0699

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:07

teugels redelijk kort beet houden, en als je springt je handen naar voren richting de neus van je pony/paard brengen. zo heb ik het geleerd

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:23

Je moet maar zo denken: liever boogjes in de teugel, dan dat je je pony in zijn mond trekt boven de sprong! :j
Heb je er misschien een foto van? Dan kunnen we misschien iets beter zien waar het mis gaat :)

Je kan je instructrice aan het begin van de les vragen of ze je met je probleem wilt helpen, en probeer er zelf natuurlijk ook aan te denken. Probeer je armen wat voor je uit te schuiven, en niet naar voren te gooien. Misschien helpt het ook wel als je een balkje 2 galopsprongen voor de hindernis legt, dan weet je zelf precies wanneer je pony gaat springen, en heb je 1 ding minder om op te letten! :)

Teugels voor de hindernis korter pakken zou ik niet doen, probeer alles juist mooi constant te hebben tijdens het aanrijden naar je sprong. Zo kan je zelf rustig je passen uittellen en houdt je pony een mooi ritme aan.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 19:41

Juist niet storen boven de sprong dus boogjes is niet zoveel mis mee. Je moet mooi mee zijn en als je voor en na de sprong je teugels goed hebt zou ik niet zoveel er aan gaan doen.

MelanieHol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:26

die boogjes zie in veeeeeel liever dan het korte strakke ' contact'. je stoort veelal je paard alleen maar boven de sprong.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 09:47

er is niks mis met boogje zolang je wel het contact weer heb na de sprong en verder kan naar de volgende sprong!!

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 18:24

Bedankt allemaal! Ik zal het inderdaad vragen aan de instructrice of zij hierop wilt letten.
En inderdaad, ik vind het zelf ook wel fijner eruit zien dan de strakke teugels... :o