Margriet op Luc, tips?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jellybeans

Margriet op Luc, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 19:42

Hoi,

Vandaag was ik bij een vriendin van mij, (margriet) We hebben op haar pony Luc gereden. Luc is een 6 jarige NRPS ruin. Omdat ze zelf geen bokt heeft en ze toch wel graag tips wou heeft ze aan mij gevraagd om een topic aan te maken. Ze heeft Luc nu ruim een half jaar. Hij is nogal kijkerig en schrikachtig en soms erg moeilijk te houden, maar hij kan ook erg lief zijn en dan loopt hij ook gelijk veel makkelijker. Margriet rijdt Luc met hulpteugel, dat is niet mijn keuze, daar dus liever geen commentaar op. Verder zou ze wel graag tips over haar houding etc. willen krijgen. Alvast bedankt daarvoor!
Dit topic staat bij RT-HAW omdat we graag tips willen krijgen waar we wat aan hebben, dat jij je bij JITP toch minder snel.

1) Afbeelding Meet Luc!

2) Afbeelding

3) Afbeelding

4) Afbeelding

5) Afbeelding

6) Afbeelding

7) Afbeelding

8) Afbeelding

We hebben ook nog even gesprongen:

9) Afbeelding

10) Afbeelding

Sterrendief

Re: Margriet op Luc, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:47

Ik denk dat ze eerst rechtop zal moeten zitten, schouders naar achteren dus! Verder kan ik zelf niet veel tips geven, omdat ik ook nog met mijn houding en balans zit te klooien.. :p

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 19:49

Borriee schreef:
Ik denk dat ze eerst rechtop zal moeten zitten, schouders naar achteren dus! Verder kan ik zelf niet veel tips geven, omdat ik ook nog met mijn houding en balans zit te klooien.. :p

Bedankt voor de tip! Ik zal het aan haar doorgeven :)

Sterrendief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:51

*ziet tóch nog iets :) * ze moet ook haar benen meer naar achteren leggen. Denk aan de schouder-heup-hak lijn. Deze moet mooi verticaal zijn. Succes! Het is een mooi paardje!

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:53

Inderdaad wat Borriee al zegt en hakken naar beneden en voet niet zo ver in de beugel. Op sommieg foto's mogen dr handen wat meer rechtop.

Leuke pony !

PieperLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:57

ze heeft haar armen nu een beetje laag, ik heb altijd geleerd dat er een 'knik' in je armen moet zijn , en wat is Luc een onwijs mooie pony ! groetjes laura ;p

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:57

Het lijkt alsof ze een beetje passief zit... Maar verder ziet het er heel netjes uit! En idd een leuke pony hebben jullie daar! :)

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 19:59

bedankt voor de reacties! Ik zal het aan Margriet doorgeven. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 23:22

Heel gauw deze 'hulpteugel' eraf halen. Dit is echt link en niet fijn voor het paard want het geef niks mee. Als het paard struikelt of in paniek raakt klapt ie keihard in de mond en dat is niet fijn voor de paardenmond. Ok als het paard zou steigeren kan je achterover vallen doordat het blokkeert.
Als ze dan tocg met hulpteugel gaat rijden hang er dan een tiederman aan maar beter goed gaan lessen zodat ze hulpteugels niet nodig heeft.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 09:24

Zoals je in de regels van HAW kunt lezen: [RT-HAW] Regels en Richtlijnen [HAW] Horses At Work is het enkel toegestaan om foto's te plaatsen waar jezelf op staat. Omdat dat hier niet het geval is plaats ik een slotje. Je vriendin kan zelf een account op Bokt aanmaken om zo een topic te openen.