Benen te ver naar voren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Juliette

Benen te ver naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 13:27

Hee!
Laatst ging ik rijden op Nirvana, een super lief manege paard met een dressuurzadel.
Maar de wrongen (zo heet dat toch? Zag ik staan op Google haha :) ) zaten heel hoog, waardoor het telkens in mijn bovenbeen prikte...
Daar bij het plaatje met het rode rondje, dat was een gedeelte dat erg hoog zat en dus in m'n bovenbeen prikte...
Afbeelding
Dat deed dus best wel pijn, mijn instructrice zei dat ik mijn benen dan wat verder naar achter moet leggen, maar ik hield dat niet vol met lichtrijden!
Mijn benen zakte gewoon telkens weer terug naar zijn 'oude' plek.

Heeft iemand tips om te zorgen dat mijn benen verder naar achter liggen en ik dus geen pijn heb ik mijn benen tijdens het rijden op Nirvana?

Groetjes!
Juliëtte

Anoniem

Re: Benen te ver naar voren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:31

oefenen, oefenen...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:36

Een gaatje langer gaan rijden met je beugels. Benen zomaar naar achter leggen zal niet werken omdat je dan alleen je onderbeen terug legt en je lijf dan verder naar voor komt. Als je beugels langer zijn, gaat het bovenbeen ook lager en kom je niet meer tegen de wrong.
Eigenlijk zou de wrong je bovenbeen ook tegen moeten houden zodat je niet voor het zweetblad uitkomt.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:38

Laat je instructie je uitleggen waarom het komt dat je been naar voren gaat (dat is bij iedereen anders) en wat je precies moet doen om je been wel naar achteren te kunnen leggen.

Verder vraag ik me af of je de beugels wel lang genoeg had? Bij zo'n zadel moet je met lange benen rijden, anders gaat de wrong inderdaad in de weg liggen, en daar is niets aan te doen als je een juiste houding wilt houden.

Juliette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 13:39

Storm schreef:
Een gaatje langer gaan rijden met je beugels. Benen zomaar naar achter leggen zal niet werken omdat je dan alleen je onderbeen terug legt en je lijf dan verder naar voor komt. Als je beugels langer zijn, gaat het bovenbeen ook lager en kom je niet meer tegen de wrong.
Eigenlijk zou de wrong je bovenbeen ook tegen moeten houden zodat je niet voor het zweetblad uitkomt.

Ik had inderdaad mijn beugels langer gedaan, maar het werd niet beter, het bleef prikken.
Dus ik zat te twijfelen of ik het nog een gaatje langer moest doen, maar dan zou ik niet meer kunnen licht rijden, en dat moet wel..

Serena_Milco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:42

Het kan ook zijn dat je de gesp van de beugelriemen niet helemaal naar boven getrokken hebt, heb ik ook wel eens en dat prikt..

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:43

Als je je hak nog lager dan de bal van je voet kunt krijgen als je zit, moet het lukken.
Ik zou toch een gaatje langer proberen. Het is wennen, maar het zal beter zijn!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:46

Ik zou inderdaad als eerste denken langer zitten.

Maar soms zit een zadel ook gewoon echt niet lekker, je hebt immers ook verschillende maten van de zitting en verschillende modellen. Ik heb wel eens op een te klein zadel gereden en dan heb je ook dergelijke problemen. Toen ik op de manege reed was er ook een heel leuk paard met een heel rot zadel (voor mij dan) en daar heb ik toen ook maar minder op gereden omdat het gewoon vervelend zat.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:53

Ik lees even mee.
Ik heb hetzelfde probleem, ik moet mijn (onder) benen meer naar achteren leggen.
Alleen kan ik mijn beugels ècht geen gaatje langer doen, want dan kom ik niet meer omhoog met lichtrijden :')

Hemasa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:54

Mijn benen lagen eerst ook te veel naar voren, maar dat was op mijn eigen pony. Uiteindelijk hebben we een nieuw zadel aangeschaft, ook omdat we gewoon aan een nieuwe toe waren. Als ik dit zo hoor ligt het dus aan je zadel en wordt het volgens mij niet beter op hetzelfde zadel.. Correct me if I'm wrong!
Maar ik zou me niet zo veel zorgen maken als ik jou was, het is een manege pony waar je (volgens mij) niet dagelijks op rijdt. Misschien kan je het wel aan je instructrice uitleggen.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:32

Rijdt sinds kort weer en het viel op door degene waar ik bij rijdt dat ik een enorme stoel zit had. Terwijl ik dat voor ik stopte met rijden nooit had. Mijn beugels telkens een gaatje langer gedaan en zit nu al stukken beter!

Beugels wat langer zal dus al een hoop schelen!