Voorwaarts neerwaarts heeelp

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

123paardjes

Voorwaarts neerwaarts heeelp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 17:59

Heyhoi
Ik heb een vraagje en ik heb geen idee of het hier goed staat,
Maar ik rij nu bijna altijd met mijn paard voorwaarts neerwaarts, en vroeger bijna nooit. Toen ik nooit zo reed liep ze altijd gelijk als ik opstapte aan teugel met dr hoofd hoog( weet niet hoe je dat noemt). Maar nu dusniet meer omdat ik zo lang voorwaarts neerwaarts reed. Dus nu is mijn vraag, hoe leer ik het haar weer goed aan zonder door haar mond te trekken en zagen enz.
Ik wil niet van die reactie's van je had het moeten afwisselen blabla, dat weet ik zelf ook ;) dankjulliee wel

StableDoor

Re: Voorwaarts neerwaarts heeelp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 18:06

'Aan de teugel lopen' hoeft een paard niet te leren, dat kan ieder paard gewoon vanzelf :) Een hoge hoofd- en halshouding moet je ook nog niet willen, oprichting komt (ook vanzelf :) ) pas later in de 'opleiding' van een paard gebeurt dat. Lekker voorwaarts neerwaarts blijven rijden en van achter naar voren rijden. Lekker actief zijn en lol maken, dan komt de rest vanzelf :)
Er is hier trouwens een centraal topic voor, stel daar je vraag eens!

123paardjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 18:09

Maar tijdens voorwaarst neerwaarts loopt ze eigenlijk ook al 'aan de teugel' maar vroeger deed ze het altijd uit zich zelf dus ik dacht misschien heb ik het nu verpest met dat voorwaarts neerwaarts? En dat wist ik niet van het centrale topic ik zal even kijken :)

MelanieHol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 20:29

met voorwaarts neerwaarts verpest je niet zomaar iets hoor ;) geen stress. heb je les? wellicht is een lesje een uitkomst voor je. het blijft toch altijd moeilijk zo vanaf het internet. succes ermee!

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:23

Een paard aan de teugel rijden is iets anders dan een paard met zijn hoofd omlaag rijden. Jij begrijpt het verschil niet. Les nemen en anders vragen aan je instructrice.