In mijn vorige topic [RT-HAW] Carisma (UnitedxGribaldi) voor 't eerst op bokt! - B debuut is te lezen waar we vandaan komen. Even kort gezegd; ik heb Carisma oktober 2012 gekocht als gestresst paard met weinig vertrouwen, waardoor zij gevaarlijk werd en geen zadel meer accepteerde. Ook lichamelijk zat ze niet helemaal lekker in haar vel, ik heb haar 3 keer laten behandelen door Den Hoek. Ik heb haar toen een half jaar de tijd gegeven en alleen op de grond/aan de hand met haar getraind. Na een paar maanden opgebouwd met rijden, of eerder opnieuw zadelmak gemaakt en na 8 maanden voor het eerst B gestart en meteen 2 wedstrijden in de prijzen!
Helaas na mijn 2e wedstrijd van haar afgevallen en mijn ribben gebroken omdat ik haar over me heen trok in m'n val.
Na 6 weken zat ik er weer op maar helaas raakte Carisma vlak daarna licht geblesseerd en werd ik bang met rijden waardoor onze band enorm verslechterde en daardoor de maanden erna heel weinig gereden en in een dip gezeten.
In november ben ik getrouwd en zijn we verhuisd van Zaanstad naar het Gooi. Heerlijke omgeving en Caris doet het gelukkig erg goed hier. Ik bleef helaas nog steeds bang en Carisma werd heter en heter en nam mijn spanning telkens over. Ze schrok van iedere grassprietje en schoot er steeds vandoor.
In februari ben ik op zoek gegaan naar een bijrijdster, waar ik eigenlijk een beetje huiverig voor was en al helemaal met zo'n heftig paard. Maar ik heb een top bijrijdster gevonden en het klikt super tussen ons drieën!
Zij heeft Car lekker onderhouden de afgelopen maanden en ik heb telkens geprobeerd de moed weer bij elkaar te pakken. En dat is sinds deze week eindelijk gelukt!
Heb mezelf een schop onder de kont gegeven en ben er iedere dag even opgestapt en mee gedaan aan de clubles en langzaam aan krijg ik het oude vertrouwde terug en zit ik haar gekke buien zonder angst uit.
Waar we dus vooral aan werken is ontspanning, als ik netjes zit en niet vasthoud dan loopt Caris heel fijn en is ze op mijn pinken te bewerken, totaal geen moeilijk paard dan. Zodra ik opspan wordt ze gevaarlijk.
Gelukkig gaat dit dus nu weer steeds beter en ben best een beetje trots op deze plaatjes.

En haar knappe hoofdje:

Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden!