Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Lootje1991 schreef:Je kan slingerlijnen rijden met extra stelling. Vierkanten voltes, veel voltes maken, dubbele lijnen. Ik kan je wel een naam geven van een instructrice bij ons in de buurt.
R12312 schreef:Een 2 klassering is gewoon voldoende en niets om iets speciaals mee te gaan doen. Gewoon op twee teugels en twee benen voorwaarts rijden, een normale instructeur die met jou bezig gaat met de basis.
En even heel belangrijk, jouw paard heeft geen hoefkatrolonsteking.
R12312 schreef:Brendaaaa schreef:Pardon, wie ben je en waar heb je het over met 2 klassering? Mijn paard heeft wel degelijk hoefkatrolontsteking, de fotos zijn vorige week gemaakt....
Die fout is al hersteld en sorry dat ik mijn energie in dit topic stop om je te helpen. Heel vriendelijk van je!
Tabaluga12 schreef:Even verder lezen voor die reactie Brenda...
De site van marijke de jong en paardenbegrijpen.nl zijn erg interessant en daar staan goede oefeningen op.
Kady1 schreef:Paard heeft aan 2 benen hoefkatrol niet een 2 klassering.
Goede instructeur zou ik aan raden, vanaf de grond recht richten is toch wel lastig als je dat nog nooit gedaan hebt
Brendaaaa schreef:Tabaluga12 schreef:Even verder lezen voor die reactie Brenda...
De site van marijke de jong en paardenbegrijpen.nl zijn erg interessant en daar staan goede oefeningen op.
Ja die had ik idd gelezen, maar vind ik nog best ingewikkeld. Ik bedoel travers aan de hand....dat is een hele kunst op zich, maar de uitleg hierover vind ik matig. Vandaar dat ik had gehoopt op tips voor dummies:-))
cam schreef:Wil je geen les of juist wel.
Denk dat zonder les het opstarten wel redelijk moeilijk is
Traver is juist nog wel redelijk makkelijk hoor, de rest juist lastiger
Brendaaaa schreef:R12312 schreef:
Die fout is al hersteld en sorry dat ik mijn energie in dit topic stop om je te helpen. Heel vriendelijk van je!
Nee, je zegt dat mijn paard geen hoefkatrolontsteking heeft, dus ik vraag me af, wie je bent dat je dat weet? Ik snap er ff niks van....

R12312 schreef:Dan nog denk ik dat je bij een goede instructeur die niet specifiek aan rechtrichten doet maar gewoon aan de basis werkt je beter af bent.
Echt rechtrichten komt pas vanaf Z nivo. Daarvoor ben je bezig met het rechtmaken op 2 teugels en twee benen en het paard van achteren naar voren te rijden zodat je gelijke druk krijgt op 2 teugels en het achterbeen met gelijke activiteit gaat lopen. Dat is iets totaal anders dan rechtrichten.
Echter wordt het door goeroe Nederland anders in de markt gezet.

cam schreef:Zie dat je in Spijkenisse woont, Misschien deze eens bellen.
Super leuke meid die weet waar ze het over heeft, en super om mee samen te werken.
Komt regelmatig onze kant op dus wie weet heeft ze tijd om je op weg te helpen.
http://www.jannadevries.nl