altijd een groot dilemma voor mij om hier een topic aan te maken maar ik denk dat ik nog eens een schup onder mijn kont nodig heb van bokt 
Ik heb met mijn paard afgelopen half jaar op een weide gestaan, qua rijden konden we dit niet serieus. Om de 10 passen struikelde hij, week hij voor de mest, dan lag het eens te nat etc etc... In dat half jaar hebben we eigenlijk niet veel meer gedaan dan rond tsjollen in de weide en gesprongen. Daarvoor hadden we een hele goede zomer, veel lessen en ben ik zelfs eens op stage geweest.
Sinds een maand of twee staan we terug op onze vorige stal, ik kan financieel net rond komen en mijn paard betalen met enige hulp van mijn moeder. Lessen zitten er dus niet in (momenteel). Zal ik wel weer enige commentaar op krijgen. Ik oefen dus alleen verder hoewel dressuur nooit ons sterkste punt was

Diallo is nu een ruin van 11 jaar. BWP, springgericht. Een Quidam paardje

De eerste keer wanneer ik deftig kon rijden (inrijden voor het springen):

Een weekje geleden ook het inrijden voor het springen:

Nu heb ik eens dressuur gereden en foto's laten maken. En natuurlijk zijn er oneindig veel verbeterpunten

Ik zet mijn handen te veel vast, ik moet ze meer gaan dragen.
Naar voor kijken (maar dat krijg je dr niet uit).
Moet wel erg oppassen dat ik niet in stoelzit ga zitten..
Ja, ik ben er van bewust dat ik veel de kort zit voor de dressuur zeker minimum 3 gaten langer zitten maar ik ben het zo gewoon om kort te zitten dat ik het verleer om lang te zitten.. als jullie tips daarvoor hebben hoor ik het graag

Die handen hé

Ik moet op mijn kont gaan zitten

Diallo is een zeer flegmatisch paard en daarom ben ik erg blij met verschillende beelden. In de galop merk ik dat hij veel actiever in de achterhand is geworden. Het is nog lang niet het perfecte plaatje maar ik denk dat we wel de goede kant op zijn als ik zie van waar ik kom

Dit was het dan, ik ben benieuwd naar de commentaar, ik hoop dat ik er wat aan heb natuurlijk!
)
Ik weet je hebt een mooi paard, maar probeer rechtop te gaan zitten. Je handen mag je meer bij je houden en ook dichter bij elkaar, je laat de teugels nu teveel vieren.