Ik twijfelde of ik dit topic in HAW of bij RIJ-ITP moest plaatsen, maar omdat ik toch ook wel open sta voor de tips van bokkers plaats ik het hier.
Even voorstellen natuurlijk.
Ik rijd mijn E pony Mario, hij is 8 jaar (bijna 9) en is een kruising KWPN x arabier. Toen ik hem kocht was hij zadelmak en kende stap, draf en galop. Ik heb hem zelf verder doorgereden. Sinds vorig jaar mei zijn we officieel gaan starten. Eerst nog bij de pony's maar vanaf 2014 bij de paarden. We zijn nu B+6.
Ik ga 1x per week naar de dressuurles en 1x per week naar de springles. Daarnaast rijden we veel buitenritten en rijd ik natuurlijk ook thuis in de bak.
Ik heb zelf tot vorig jaar eigenlijk alleen maar recreatief gereden, pas sinds vorig jaar wat serieuzer en meer dressuurmatig. Ik kan dus nog veel bijleren!
De laatste maanden heb ik eigenlijk geen dressuur wedstrijden meer gestart. Dit vooral omdat het dressuurmatig eigenlijk helemaal niet lekker ging. Hij hield verschrikkelijk vast op links en wilde op een gegeven moment ook echt niet meer zakken met zijn hoofd. Ik heb hem vorige week maandag los laten maken door een fysio/osteopaat, en dit heeft echt geholpen! Hij begint al veel beter los te laten en ook weer wat na te geven.
Zondag heeft Emma, emmaxsammy hier op bokt, foto's gemaakt. Hij liep hier nog niet zo fijn als dat het gisteren ging maar goed, het was een begin. Na het foto's maken heeft Emma ook nog even op Mario gereden. Bij haar liep ie al een stuk beter dan bij mij!
Wat mij zelf opviel aan de foto's is dat mijn zit echt niet netjes is. Ik zit te ver naar voren en moet mijn bekken meer kantelen, ook mijn handhouding kan beter en ik moet m'n hakken meer uitdrukken.
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

Ik ben benieuwd wat jullie voor tips hebben. Ik zou zeggen brand los, maar houd het vriendelijk!
Esther & Mario