Schat van een pony en de nodige streken
Geen dag is hetzelfde (uitgezonderd dat ze eigenlijk wel altijd d'r best doet)
Maar nu, ik wil d'r beter aan t been krijgen
Ze was in t begin zeer sloom maar dit vooral door d'r mega dikke buik
Ze heeft 2 jaar stil gestaan voor ik ermee ging rijden
De eerste keer dat ik op haar reed was ze zo sloom dat we bijna omvielen daarna ging t wel beter gelukkig
Daarna spoortjes omgedaan, maar op afraden van bokt hier en mensen van buiten af die er na 1x afgelaten. Nu rij ik alleen met een zweepje
Zodra ik mijn zweep vast heb loopt ze door, heeeeel soms een klein tikje bij maar vaak gevolg pony narrig en boos. Ook als ik van hand heb veranderd en ik wissel van hand met de zweep (zweep aan binnenkant) vliegt ze er vandoor, hier ben ik wel flink mee bezig dat ze weet dat t niet eng is.
Maar hoe krijg ik nou mijn pony beter aan t been?
Veel overgangen rijden, geen reactie zodra ik beenhulp heb gegeven is een tik met de zweep, maar welke opties zijn er nog meer?
Nu mijn 2e puntje, pony vind t moeilijk in te buigen naar rechts, links gaat geweldig loopt ze door het hele lijf gebogen maar naar rechts buigen vind ze heel erg moeilijk, gevolg naar binnenvallen om t been, in de voltes etc. En een ander gevolg is ook pony pakt het bit vast op rechts heel erg irritant, probeer zoveel mogelijk los te laten maar zodra ik dan de teugel weer oppak voel ik gewoon dat ze vasthoudt, na veel doorvragen (en soms wat strubbelingen) gaat t vaak wel wat beter. Tandarts komt binnenkort zowieso en mocht dat niet helpen evt een osteopaat, maar ze heeft natuurlijk ook 2 jaar stil gestaan dus niet helemaal soepel. Tips om dr lekker los te werken? Longeren met dubbele lijnen pakt ze mega goed op en buigt ze ook heel erg goed en ze vind het nog leuk om te doen ook heerlijk om een paard happy te zien met t werken

En nu springen, dat gaat ook niet altijd zoals t hoort te gaan. Altijd de eerste keer of 1e 2 keren gaat ze heel gemeen weigeren of er langs, uit eindelijk doet ze t wel en heel erg goed en zonder twijfel gaat ze er over (springt zo 90cm) maar waarom moet dan altijd de eerste keer of eerste 2 keer t zo moeizaam gaan? Ze gaat er echt niet over ook al ligt er een balkje... Of ben ik gewoon te soft?
Zo een heel verhaal maar ik hoop dat hier bokkers zijn die mij kunnen helpen

Oh we hebben les trouwens
ongeveer 1x in de 2 week want het is voor mijn instructrice nogal een eindje rijden met de auto.
. succes!