Bink @ wedstrijd(B) Vinkega.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

abbycootje

Bink @ wedstrijd(B) Vinkega.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 16:50

Vandaag wedstrijd gehad met mn topper in Vinkega.
Aangezien hij erg gespannen kan zijn ruim van te voren erop gegaan.
Losrijden ging laatste 20/25 min super fijn!
Kon goed met mn been er aan rijden, en weinig spanning.

Helaas werd hij in de proef erg strak, en niet zo goed aan het been.
2e proef ging wel fijner liet hij meer los.
Had zelf er niet te veel van verwacht, waarschijnlijk zelf wat ''te streng'' geweest, Punten vielen hel erg mee. 190 en 196, met de 196 ook nog eens mooi een 3e prijs behaald.

Ondanks dat ik over het rijtechnische deel in de proeven niet tevreden was, ben ik wel heel tevreden dat het losrijden goed ging, en blij dat we dit keer beide proeven binnen de hekjes bleven := .
Ook heeft hij vaak bij minimale spanning dat hij zijn mond open doet(nerveus kauwt).
(dit komt niet door gebit of iets lichamelijks) .
Maar in de proeven heeft hij dit keer volgens mij dit niet gedaan. Waar ik vorige wedstrijd wel op werd afgerekend.

Hierbij de foto's (foto's van verschillende proeven losrijden staan door elkaar)

Wat lager instellen,( hierbij ellebogen meer aangesloten houden niet voorover vallen en rechterbeen steekt iets af)
Afbeelding

Hierbij zelf wat te strak in de hand, en ellebogen meer aangesloten houden.
Afbeelding

hier moet ik mijn hakken iets meer uitdrukken
Afbeelding

Hier zelf zit ik wat te veel naar voren en valt hij wel wat op de voorhand, maar vind dit opzich wel een fijn stukje waar hij wat meer ontspant.
Afbeelding

knap paard <3
Afbeelding

Tjah, bink zou bink niet zijn als ie niet zo'n eigenwijs koppie had, hier hield ie de voorleesster goed in de gaten _O-
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... e9b1080332

Een reactie zou leuk zijn, en tips zijn welkom!

Emmarosaly

Re: Bink @ wedstrijd(B) Vinkega.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 19:04

Hé volgens mij heb jij een cap van qhp op toch?! want die heb ik ook :p

Leuk paard! Inderdaad wat je zegt, schouders meer ontspannen en je handen niet vastzetten, tenen naar binnen en hakken naar beneden. En bekken kantelen. Probeer met je kuit te drijven en alleen de spoor te gebruiken als het echt nodig is. Kan niet zo goed zien op de foto's of je dat doet maar dacht zeg t gewoon voor de zekerheid :)

Ohja, als je paard teveel op de voorhand gaat, veel schakelen in tempo, dus echt terug en echt naar voren en dat steeds sneller zodat hij van achteren actief wordt en meer eronder komt, dan kan je hem wanneer je hoger gaat rijden, ook fijner hoger instellen.

Succes en nog veel plezier met dit mooie paardje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 19:27

Ik zou even goed naar je zit kijken want vooral op foto 1 en 2 is te zien dat je scheef zit met je bovenlijf. Dan wordt je automatisch sterker op 1 kant. Op foto 1 ben je sterker op links en dat zie je in het hele lijf van het paard, een hele leerzame foto dus want hier zie je heel goed hoe de houding van de ruiter het paard kan beinvloeden. Verder vind ik het een schitterend dier en jullie komen er wel :D
Edit: Let alleen even op, je zegt dat het paard strakker werd in de 2e proef, ga even goed na of jij dat zelf niet doet en zelf (onbewust) spanning creeert. Ook dat pikken paarden feilloos op.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 20:25

Bedankt voor de tips.:)

klopt cap van qhp!

Tenen meer naar binnen gaat erg lastig, (onderbenen staan bij mij iets naar buiten gedraaid dus kan mn voet niet verder draaien tov mijn onderbeen)
Spoorgebruik let ik veel op, in de proef naar mijn idee wel te veel op spoor moeten rijden omdat ik weinig reactie kreeg. Ik rijd regelmatig zonder spoortje in training.
Maar voor op wedstrijd heb ik soms net wat extra nodig om tot hem door te dringen.

ik heb idd de neiging om op rechts in te knikken, wordt aan gewerkt!
Hij werd trouwens de 2e proef juist minder strak, 1e proef was meer spanning.
Omdat hij nogal sensibel is probeer ik zelf heel bewust te zijn of ik zelf niet gespannen zit, wordt al steeds beter, wanneer hij zich sterk maakt wordt ik snel strak in mn schouders waardoor hij natuurlijk zich nog meer gespannen maakt.
Maar we zijn er mee aan het werk!

Emmarosaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:47

Fijne cap hè!
Oh dat is wel balen dan en pijnlijk lijkt me?! Gelukkig gaat het bij KHNS om het paard en de ruiter en niet om de zit van de ruiter :)
Goed dat je het afwisselt! Misschien met inrijden duidelijk de overgangen rijden en geen reactie is actie. Dus paar keer goed voorwaarts rijden en ook gewoon in je training meenemen!

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 20:51

nee merk er zelf niks van, alleen dat ik mn voeten niet verder kan draaien naar binnen.
En mag hopen dat er toch wel gewoon op de houding gelet wordt, maar denk dat ze op de tegen iets naar buiten je niet geheel zullen afrekenen . :)

Emmarosaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 20:56

Ja ze zullen er vast wel opletten, maar echt afstraffen mogen ze niet lijkt mij, want er zullen wel meer mensen zijn die hun tenen niet kunnen draaien vanwege lichamelijke problemen oid. Zo kan mijn instructrice haar tenen ook niet goed naar binnen draaien en zij is Grand Prix startgerechtigd.

Maar ik ga nu een beetje offtopic sorry :)

Doe je snel weer een update van wedstrijd of trainen? Vind jullie echt een leuke combi!!

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 20:59

Ja zeker, veel wedstrijden gepland dus komt nog wel een overzichtje denk ik :)

amber_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:16

Leuk paardje ! :) Wat mij nog opviel was bij de eerste foto bij het lager instellen gelijk ook de ruimte tussen beide handen breder maken en zoals je zelf al aangeeft je ellebogen van je lichaam. Ik weet niet of het een momentopname is of dat je het standaart doet bij het wat lager rijden van de halshouding maar probeer er op te letten, succes met de volgende wedstrijden!!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:25

Leuke foto's
T nodige is al gezegt
Wat mij alleen nog opvalt op foto 1
Is dat je met je lijf je paard naar recht stuurt maar wel buiten stelling hebt
Kan zijn dat je het bewust hebt gedaan hoor

Verder wil ik jullie veel succes en vooral plezier wensen met de opvolgende wedstrijden

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 08:30

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Kempertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:52

Wat een leuke combinatie! Dit gaat helemaal goed komen. Probeer meer balans te zoeken op je beugels, dan zit je nog rechter, kun je je benen nog stiller houden en het belangrijkste je paard gaat dan automatisch nog gemakkelijker en beter lopen! Heel veel succes!

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-14 18:54

Even een updateje,

Donderdag en vandaag CC gehad.

Donderdag ging losrijden goed proef was ik zo gespannen en ging voor mijn gevoel enorm slecht. punten vielen dan wel weer mee (182 en 185) (komen nog foto's van)

Vandaag ging het zo goed voor mijn gevoel zoveel meer ontspanning.
Maar helaas vielen punten wel tegen (179 en 173).
Heel jammer dat ik niet een wptje heb gereden en dat de punten laag waren maar wel heel blij dat ik zo fijn heb kunnen rijden.

losrijden:
https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 7011_n.jpg
voor de proef
Afbeelding

proef 1
Afbeelding

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5923_n.jpg

Morgen weer wedstrijd, hopelijk dan en een fijne proef, en mooie punten!

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 10:59

Vandaag weer superfijne proeven gereden !
Echt heel ontspannen! paar kleine foutjes.
wel 2 x een 8 op de middenstap.
Dit keer fijn gereden en mooie punten, dus dik tevreden! (190 & 189)
Afbeelding

Helaas ivm de regen geen rijfoto's

Emmarosaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-14 18:44

Leuk! Gaat nu in een stijgende lijn dus :)