pony in de binnenbak braaf maar in de buitenbak een draak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bibi73

pony in de binnenbak braaf maar in de buitenbak een draak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 14:10

zoals de titel als zegt is onze pony in de binnenbak superbraaf en doet ze alles wat ze moet doen, maar zodra je naar de buitenbak gaat word ze heel vervelend. stappen gaat prima maar als je wil aandraven gaat ze steigeren en bokken en probeert ze je er bewust af te gooien.
het helpt ook niet als we eerst binnen gaan rijden en daarna naar buiten of als we eerst longeren of zo. in de buitenbak is ze eigenlijk 9 van de 10 keer niet te rijden.
HELP!!!!! het buitenseizoen begint en we weten niet wat te doen. mijn dochter heeft elke week nu buiten les, dit gaat zo niet. (wij hebben deze pony overgens net 4 maanden) bij de vorige eigenaar was ze buiten wel braaf. (volgens hun)

Anoniem

Re: pony in de binnenbak braaf maar in de buitenbak een draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:13

Is er met de aankoop niet in de buitenbak gereden dan?

Tja, het is weer lekker weer, paarden worden allemaal wat joliger heb ik het idee en buiten is natuurlijk véél meer afleiding. Ik weet niet hoe jong de pony ook is maar als ze nogal snel afgeleid zijn is de buitenbak natuurlijk een pretpark voor ze :')

En als je je dochter aan de longe houdt in de buitenbak? Is nog even niet ideaal, maar misschien helpt het om de eerste dingen uit te zitten en toch de pony enigzins te kunnen begrenzen.

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 14:16

Heeft ie geen last van de pollen ofzo. Wij hadden een pony op stal die swinters buiten prima te rijden was maar zodra de blaadjes aan de bomen kwamen werd het dier helemaal gek van pollen en vliegjes in de neus enzo. met een netje aan de neusriem was het hele probleem verholpen

bibi73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 14:38

pony is 11 jaar oud en bij de vorige eigenaar hebben we 3x proefgereden buiten en dat ging allemaal prima. maar daar was ze niet anders gewend. nee met pollen heeft het niets te maken.
wij mogen helaas niet longeren in de buitenbak. daar hebben we een aparte longeerbak voor

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 15:30

PP >> RT-V

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:36

Is er de eerste keer met buitenrijden iets gebeurd waardoor hij met dit gedrag nu beloond wordt voor het niet hoeven werken?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:45

Hoe vaak komt de pony buiten?

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:51

kun je niet in de longeerbak erop gaan zitten dan, of is dat ook binnen?

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:53

Mijn paard heeft dit ook. In ons geval heeft het te maken met verlatingsangst. De binnenbak ligt langs de stallen. De buitenbak 150 verderop. Ga ik daar alleen rijden wordt hij verschrikkelijk heet (en ik bang). Zijn er meerdere andere ruiters, of op wedstrijd, dan is er niets aan de hand. Kan dit bij jullie ook het geval zijn?

EvaaxGucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:58

Het kan misschien verlatingsangst zijn, maar misschien moet het paard toch nog wennen aan de buitenbak. Rijd ze er altijd alleen met het paard of met meerdere paarden erbij?