Benen naar voren gooien in galop.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Suusje92

Benen naar voren gooien in galop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 14:30

Ola!

Ik heb helaas het stomme probleem dat ik mijn benen naar voren gooi met galopperen. Hoe recht ik ook zit, hoe diep ik ook mijn hakken naar beneden druk, hoe lang of hoe kort ik me beugels ook maak, ik blijf ze naar voren gooien. Ik rijd met een western zadel, dus heb ook geen mooie kniewrongen om me benen met wat hulp op zijn plaats te houden. Heeft iemand toevallig goede tips voor mij?

Alvast Bedankt!

Gr. suus

Steefjevos

Re: Benen naar voren gooien in galop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:38

Heb je ook al eens geprobeerd je beugels uit te doen? Nu kan ik me voorstellen dat dit niet werkt, als het ook niet werkt als je met langere beugels rijdt..
Ik denk dat het 't net zo werkt als met kapstokjes, heel veel er aan blijven denken!

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 14:47

Steefjevos schreef:
Heb je ook al eens geprobeerd je beugels uit te doen? Nu kan ik me voorstellen dat dit niet werkt, als het ook niet werkt als je met langere beugels rijdt..
Ik denk dat het 't net zo werkt als met kapstokjes, heel veel er aan blijven denken!

T valt me op dat het alleen me rechterbeen is, ik merk dat ik regelmatig druk op me linkerbeen zet en niet op me rechter. Heb wel een zwakke knie, maar met een dressuur zadel en etc. heb ik er geen last van, dan blijft me been netjes op zijn plek

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:50

In een westernzadel zit je al in een stoelzit, wat het niet makkelijker maakt om je benen recht onder je te houden. de tip van de beugels uit te doen zal je wel helpen, maar denk niet dat dit zo comfortabel is. Misschien toch met je dressuurzadel verder?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:58

Ik heb dit opgelost door een grotere periode zonder zadel (barebackpad) te rijden. Mijn benen waren ook erg ongelijk en verschillen ook nog in kracht.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:02

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook (boomloos) westernzadel.
Ik heb nog niet DE oplossing gevonden, maar heb wel een klein trucje. Ga een paar passen in verlichte zit, zodat je benen wat naar achter gaan, ga dan weer voorzichtig in het zadel zitten en hou de benen op die plaats. Heel simpel dus en bij mij werkt het heel goed :)
En natuurlijk blijven oefenen, mijn beenhouding is daardoor al wel heel goed verbeterd.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 15:03

Manadeluca schreef:
In een westernzadel zit je al in een stoelzit, wat het niet makkelijker maakt om je benen recht onder je te houden. de tip van de beugels uit te doen zal je wel helpen, maar denk niet dat dit zo comfortabel is. Misschien toch met je dressuurzadel verder?

Rijd voor een ander, maar mag evt. wel in overleg een eigen zadel aanschaffen en daarmee verder rijden, aangezien de vorige bijrijdster dit wel mocht doen. Maar tja in princiepe horen me benen gewoon op de plaats te blijven ongeacht welk zadel lijkt mij.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 15:05

Eileen_ schreef:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook (boomloos) westernzadel.
Ik heb nog niet DE oplossing gevonden, maar heb wel een klein trucje. Ga een paar passen in verlichte zit, zodat je benen wat naar achter gaan, ga dan weer voorzichtig in het zadel zitten en hou de benen op die plaats. Heel simpel dus en bij mij werkt het heel goed :)
En natuurlijk blijven oefenen, mijn beenhouding is daardoor al wel heel goed verbeterd.

Verlichte zit doe ik al in galop, inderdaad ook zodat mijn benen dan op de plaats blijven. Maar dan gaat zij juist harder, aangezien ik in het bos verlichte zit ook doe en dan mag ze ff lekker vol gas haha, dus doe dat ook alleen maar puur als ze haar energie kwijt is. Aangezien het een haf is die vreet als een paard en de energie heeft als een paard XD

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:09

als je in galop zit voor je gevoel je benen heeeeel ver naar achter gooien zit heel raar in het begin maar na een tijdje merk je echt wanneer je benen naar voren gaan (heb ik nu ook zodat ik ze zelf weer een stukje naar achter leg en even naar beneden kijk of ze zo goed liggen :) en uiteindelijk is het automatisme dat ze goed blijven liggen :) )

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:23

De verlichte zit hoeft maar voor een paar passen he :) Ik zou dan eigenlijk sowieso in de bak oefenen om verlichte zit te kunnen zonder dat zij harder gaat, verlichte zit hoort imo geen hulp te zijn om te mogen gaan.

Dat kan heelgoed ja, alleen moet je je benen wel op die manier naar achteren kunnen krijgen :') Mij lukte het namelijk nooit om m'n been naar achteren te krijgen en te houden in galop.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 15:28

Eileen_ schreef:
De verlichte zit hoeft maar voor een paar passen he :) Ik zou dan eigenlijk sowieso in de bak oefenen om verlichte zit te kunnen zonder dat zij harder gaat, verlichte zit hoort imo geen hulp te zijn om te mogen gaan.

Dat kan heelgoed ja, alleen moet je je benen wel op die manier naar achteren kunnen krijgen :') Mij lukte het namelijk nooit om m'n been naar achteren te krijgen en te houden in galop.

zal alle tips morgen eens gaan proberen haha, zonder beugels rijden gaat nog leuk worden XD

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:31

ik zou dan minder op je kont gaan zitten :D hoe minder je op je kont zit... hoe minder je benen naar voren kunnen.

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 15:34

unihorses schreef:
ik zou dan minder op je kont gaan zitten :D hoe minder je op je kont zit... hoe minder je benen naar voren kunnen.

Zelfs dan gooi ik ze naar voren. Me rug is kaarsrecht, me bovenbenen blijven op de plaats, alleen me onderbenen bungelen. Deze pony is heel gevoelig op naar achteren en naar voren, dus als ik minder op me billen ga zitten en dan per ongeluk net te ver naar voren dan bam, staat ze stil.