Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Steefjevos schreef:Heb je ook al eens geprobeerd je beugels uit te doen? Nu kan ik me voorstellen dat dit niet werkt, als het ook niet werkt als je met langere beugels rijdt..
Ik denk dat het 't net zo werkt als met kapstokjes, heel veel er aan blijven denken!

Manadeluca schreef:In een westernzadel zit je al in een stoelzit, wat het niet makkelijker maakt om je benen recht onder je te houden. de tip van de beugels uit te doen zal je wel helpen, maar denk niet dat dit zo comfortabel is. Misschien toch met je dressuurzadel verder?
Eileen_ schreef:Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook (boomloos) westernzadel.
Ik heb nog niet DE oplossing gevonden, maar heb wel een klein trucje. Ga een paar passen in verlichte zit, zodat je benen wat naar achter gaan, ga dan weer voorzichtig in het zadel zitten en hou de benen op die plaats. Heel simpel dus en bij mij werkt het heel goed
En natuurlijk blijven oefenen, mijn beenhouding is daardoor al wel heel goed verbeterd.
en uiteindelijk is het automatisme dat ze goed blijven liggen
)
Ik zou dan eigenlijk sowieso in de bak oefenen om verlichte zit te kunnen zonder dat zij harder gaat, verlichte zit hoort imo geen hulp te zijn om te mogen gaan.
Mij lukte het namelijk nooit om m'n been naar achteren te krijgen en te houden in galop. Eileen_ schreef:De verlichte zit hoeft maar voor een paar passen heIk zou dan eigenlijk sowieso in de bak oefenen om verlichte zit te kunnen zonder dat zij harder gaat, verlichte zit hoort imo geen hulp te zijn om te mogen gaan.
Dat kan heelgoed ja, alleen moet je je benen wel op die manier naar achteren kunnen krijgenMij lukte het namelijk nooit om m'n been naar achteren te krijgen en te houden in galop.
hoe minder je op je kont zit... hoe minder je benen naar voren kunnen. unihorses schreef:ik zou dan minder op je kont gaan zittenhoe minder je op je kont zit... hoe minder je benen naar voren kunnen.