Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
een hele brave holsteiner ruin die in zn jonge jaren niet te stoppen was. De jaren voor dat ik een hele poos niet heb gereden werd hij trager., zoals je schrijft: niet vooruit te branden. Na een tijdje op een paard van een ander te hebben gereden kwam ik er achter dat ik teveel en te constant beenhulpen gaf. Mijn paard kreeg dus een overkill aan beenhulpen en werd als het ware steeds ongevoeligrr ervoor. Nu pak ik de draad weer op met hem en krijgen we les. Ik rijdt hem nu veel soepeler en meer met zit en energie. Ik hoef maar te denk aan draf en hij gaat. Ook het tempo zelf is een stuk beter/ meer voorwaarts.Simpelman schreef:Het lijkt er op dat je paard zich nu ontspant tijdens het rijden.
Niet ontspannen paarden gaan doorgaans op de vlucht, dat noemen sommige mensen dan onwijs snel en pittig.
Wanneer een paard zich ontspant en overgeeft dan wordt het "lui", dat wat er nu gebeurt is dus een goed teken.
Nu is het zaak aan verder spieropbouw en conditie te gaan werken.
Onderhoud het "voorwaarts" en rij veel gebogen lijnen dat komt het allemaal vanzelf goed.
Denk aan een termijn van een jaar, of twee.