Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Libbylove schreef:Bedankt voor je reactie
Nee dat snap ik inderdaad heel goed, wij kunnen het helaas ook niet echt aan paardlief zelf ontdekken.
Paard 200% gezond laten verklaren zou ik graag doen! maar bedoel je dan alles inschakelen! van gedrag tot dierenarts en alles laten doorlichten..?
En de hulp erna, in de vorm van instructie?
Longeren hebben we nog niet geprobeerd nee, zal eens kijken of we dit morgen tijdens de les kunnen doen. Bedankt voor de tip!
. Naar mijn idee was dit haar pubertijd. Als ik in de bak achter een ander paard aanreed, liep ze prima. Wilde ik afwenden en voor mezelf rijden, begon t gedoe.. Ik vroeg eigenlijk niets van dr, reed met een losse teugel en zo weinig mogelijk been. Ook met springen was er niets aan de hand, dit vindt ze erg leuk..
) Dan zou ik eerst een thermografische scan laten maken, om idd lichamelijke oorzaken uit te sluiten. En als daar dan niets uitkomt, aan lijn in longeerbak beginnen.
Je hebt in ieder geval de beste bedoelingen.
Libbylove schreef:Wat een reacties! Fijn dat er zo meegedacht wordt.
@ ikke; dat zou inderdaad wel kunnen... Ik merk vaak dat ik helemaal happy ben als er iets goed gaat we meteen een stapje verder naar het voor mij onmogelijke gaan op dat moment, waardoor het uiteindelijk toch tegenvalt.
Mijn instructrice geeft echter wel gewoon les op B niveau, en ik denk dat ik toch wel mag zeggen dat ik dat minimaal bezit
Libbylove schreef:Liselot; werd dat bij jouw paard enkel gediagnosticeerd dmv foto's en kon dit paard zonder problemen lang en laag lopen, ook aan de longe?
Schrikdraad; omdat we eerst aan angst voor het bit dachten, heb ik haar een paar keer met volledig lange teugel gereden, eerst zonder contact en daarna met licht contact. Dit lijkt echter niet het probleem te zijn... Toch bedankt voor de tip
Liselot schreef:Ik heb een paard gereden met ongeveer dezelfde problemen en die had uiteindelijk toch KS. Zij gaf ook niets aan bij drukken op de rug of halsstrekken. Echter had ze wel iets zadeldwang