Black Beauty, eerste wedstrijd in NL

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Seltje

Black Beauty, eerste wedstrijd in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 19:59

Na veel twijfelen ga ik het toch maar doen: een HAW topic.

Black Beauty is een merrie van onbekende afstamming waar ik nu anderhalf jaar de trotse eigenaar van ben.
Ik had al een paar oefenwedstrijden gestart in België, en ben vorige zondag voor de eerste keer KNHS gestart. B3 en B4

Ik had het doel van rond te komen zonder veel stress, omdat Beauty in een nieuwe omgeving vaak een stresskip is.

Hierbij de filmpjes van de proeven, er is uiteraard ook ingereden en uitgestapt, maar dat vond de cameraman niet intressant om te filmen.
(Ik raad je aan het geluid af te zetten, er was veel rumoer in de cafetaria)

Eigen werkpunten: Rechter zitten, van mijn armen geen stijve stokken maken (iets wat typisch voor stress is bij mij), opletten op mijn kapstokvoeten. Zoizo is het voor mij heel moeilijk om te ontspannen onder stress door mijn spierziekte. Eens mijn spieren verkrampen duurt het enorm lang voor de spieren terug ontspannen.

Beauty werkpunten: Achterhand meer onder brengen, in galop blijven zolang vrouwtje het vraagt, minder stressen voor het jurkot.

Wees vriendelijk voor ons, we werken er hard aan, maar mijn lichaam werkt niet altijd even vlot mee.

Groetjes Seline

yvanna

Re: Black Beauty, eerste wedstrijd in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:13

mooi paardje zeg! :)

Natalija

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 19:00

Ik denk dat je zelf al het belangrijkste genoemd hebt! :)
Rechter zitten vooral, je lijkt een beetje naar voren te vallen op sommige momenten.
Verder.. don't shoot me if I'm wrong, maar je lijkt best vaak naar beneden te kijken? Ik zie het niet heel goed hoor haha.
Het ziet er verder keurig uit!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 19:32

Danku voor de reacties!

Natalija je hebt zeker gelijk, ik wil de houding van men paard controleren, terwijl ik het goed genoeg kan voelen, ik ben een beetje een controlefreak!

lovecamantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 13:36

je hebt inderdaad een erg mooi paard zeg! ik kan wel zien dat jullie een beetje nerveus waren maar dat geeft helemaal niet! ik denk ook dat je de meeste punten zelf al opgegeven hebt, ik denk dat als jullie wat meer ondspannen jij en je paard, het heel erg goed gaat!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 20:53

Dankjewel, mooi is ze zeker, als ze even rustig als mooi was was het een schitterend paard. Maar je kunt niet alles hebben.

ZoZennOud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:30

Vooral rechter zitten valt mijn inderdaad erg op als aandachtspunt, je rijdt naar mijn mening wel vriendelijk.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 07:58

Ziet er goed uit! Jammer dat het filmpje van vrij veraf is. Je tenen moeten idd een stuk naar binnen

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 14:01

Ik vind je nog aardig netjes rijden, tenen naar binnen en meer drijven met je kuit ipv hak, benen stiller dus.

(Ik vind je dekje ook aardig groot maar kan ook aan mij liggen :') )

Irrica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 17:25

Ik vind het al goed uitzien. Je paard gooit wel regelmatig haar hoofd op, maar je rijdt haar dan steeds weer netjes naar beneden. Wat mij vooral opvalt zijn de bochten. Soms gaat ze daar wat bruuks doorheen, mag je haar wat meer begeleiden, en bij het afwenden lijkt ze een aantaal keer naar binnen te vallen (maar dat is wel stteds achterin de bak, dus misschien zie ik het niet goed).

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 17:57

Achterin de bak viel ze zeker naar binnen, alles dat richting het jurykot was was op zoek gaan naar manieren om er niet langs te moeten... Bedankt voor je reactie!

Normaal had ik vandaag het topic kunnen aanvullen met nieuwe wedstrijdfoto's, maar ik lig geveld met een griep in mijn bed, dus paard heeft al een week complete rust.

Kempertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:51

Wat leuk! Dit belooft zeker veel goed voor de toekomst! Probeer te werken aan je benen en handen voor een nog mooier beeld! maar ik kan me heel goed voorstellen dat je enorm nerveus was. Ik ben namelijk ook altijd een enorme zenuwpees en in de proef helemaal vergeten wat mijn instructeur zei