Babs (v. Haarlem) in het zonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bhodi

Babs (v. Haarlem) in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 17:47

Hallo,

Geen lang verhaal, gewoon foto's!
Babs is een 7-jarige KWPN merrie en nu een dik halfjaar onder het zadel.
Ik heb niet zoveel rij-foto's, maar vroeg me af of er veel verschil is en wat het commentaar is :)

Net bij mij
Afbeelding

Vorige maand
Afbeelding
Afbeelding

En vandaag. Buiging vinden we beide erg lastig, hier wordt aan gewerkt :)
Afbeelding
Afbeelding
Met dit plaatje ben ik erg blij en hier loopt ze ook erg fijn.
Afbeelding

Het is lastig om aan de hand van foto's een impressie te geven, maar ik hoop dat jullie er wat mee kunnen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:00

(pas je post even aan naar de regels van haw ;) )

Wat een mooi dier :) wat me opvalt is dat jij erg voorover zit en heel erg bezig bent met die voorkant. Ik zie wat spanning en je paard durft niet na te geven. Dat zou ook kunnen komen door onbalans omdat jij wat voorover zit. Op de laatste foto mis ik nog ontspanning, ik zou het paard langer en lager ingesteld willen zien, lekker vanuit ontspanning en een ruiter die niet teveel op de voorkant focust maar eerst lekker gewoon gaan rijden.
Edit, moeite met buiging kan komen doordat ze nog niet nageeft in het lijf, ze is nog niet ontspannen dus wordt dat ook lastig.

Cil_

Re: Babs (v. Haarlem) in het zonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:04

Chique paardje, heeft op alle rijfoto's de oortjes naar voren, dat ziet er fijn uit. Denk aan halslengte, probeer hals/hoofd meer van je af te rijden en neus voor de loodlijn. Is je paard loperig? Wat zit er bij foto 2 op de achterbenen/spronggewricht of ligt dat aan de foto? Veel plezier met je paard!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 18:12

_sharonnn schreef:
Joolien schreef:
(pas je post even aan naar de regels van haw ;) )

Wat een mooi dier :) wat me opvalt is dat jij erg voorover zit en heel erg bezig bent met die voorkant. Ik zie wat spanning en je paard durft niet na te geven. Dat zou ook kunnen komen door onbalans omdat jij wat voorover zit. Op de laatste foto mis ik nog ontspanning, ik zou het paard langer en lager ingesteld willen zien, lekker vanuit ontspanning en een ruiter die niet teveel op de voorkant focust maar eerst lekker gewoon gaan rijden.
Edit, moeite met buiging kan komen doordat ze nog niet nageeft in het lijf, ze is nog niet ontspannen dus wordt dat ook lastig.

Dankjewel!!
Dat is dus een beetje het probleem van foto's.. Ik waardeer je commentaar wel hoor, want je hebt zeker gelijk met betrekking tot mn houding :j
Wat betreft de houding gespannenheid van mijn paard, ze neemt als het ware zelf deze houding aan, ze is aangereden met het opgerichte idee, waardoor ze een ontzettende onderhals had. Zelf focus ik me totaal niet op de voorkant, maar juist op het tempo, ze is namelijk erg sloom op sommige momenten, maar omdat ik me dus op tempo focus en niet op haar voorkant, gaat ze dus zelf ongeveer een houding aannemen en dat is deze. Neusje er uit vindt ze heel erg lastig.
Ik ben het met je eens dat ze lager moet en daar zijn we druk mee bezig, ze pakt het, naarmate de tijd verstrijkt, steeds beter op. Helaas heb ik geen foto's van het echte begin, omdat het er toen gewoon echt niet uit zag..
Wat betreft de buiging heb je gelijk.
Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel? :)

Cil_ schreef:
Chique paardje, heeft op alle rijfoto's de oortjes naar voren, dat ziet er fijn uit. Denk aan halslengte, probeer hals/hoofd meer van je af te rijden en neus voor de loodlijn. Is je paard loperig? Wat zit er bij foto 2 op de achterbenen/spronggewricht of ligt dat aan de foto? Veel plezier met je paard!

Dankjewel! Lees onder andere commentaar wat hier bovenstaat :)
Ze is totaal niet loperig, eerder wat sloom.
Haha tja ik ben niet zo'n penny, dus dat ik een behoorlijk gebrek aan poetsen ( sorry Bokkers :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:19

En wat probeer je om meer lengte in de hals te krijgen? :) (oprechte vraag, geen kritiek :) )

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 18:23

Joolien schreef:
En wat probeer je om meer lengte in de hals te krijgen? :) (oprechte vraag, geen kritiek :) )

Met mn teugel naar beneden kneden, pfoe hoe ga ik dat beter uitleggen, mn buitenteugel is de ''vertrouwensteugel'' en daar leg ik niet teveel druk op, dan probeer door middel van een combinatie van mn been en kneden in de teugel haar naar beneden te krijgen en zodra ze ook maar iets naar beneden gaat mn teugel meegeven. Heb je hier een beetje een beeld bij? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:28

_sharonnn schreef:
Joolien schreef:

Met mn teugel naar beneden kneden, pfoe hoe ga ik dat beter uitleggen, mn buitenteugel is de ''vertrouwensteugel'' en daar leg ik niet teveel druk op, dan probeer door middel van een combinatie van mn been en kneden in de teugel haar naar beneden te krijgen en zodra ze ook maar iets naar beneden gaat mn teugel meegeven. Heb je hier een beetje een beeld bij? :+

Ja ik snap wat je bedoelt, dat is ook wel de goede manier :j Dmv meer met stelling te werken kun je dit nog wat makkelijker maken. Binnenhand heel goed mee opzij naar binnen toe nemen en met je been als het ware los maken. Buitenteugel idd als vertrouwensteugel. Niet teveel achtjes gaan rijden maar geef regelmaat. Je kunt wel de volte groter en kleiner maken kan wel. En geduld hebben.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 18:30

Joolien schreef:
Ja ik snap wat je bedoelt, dat is ook wel de goede manier :j Dmv meer met stelling te werken kun je dit nog wat makkelijker maken. Binnenhand heel goed mee opzij naar binnen toe nemen en met je been als het ware los maken. Buitenteugel idd als vertrouwensteugel. Niet teveel achtjes gaan rijden maar geef regelmaat. Je kunt wel de volte groter en kleiner maken kan wel. En geduld hebben.

Ik maak veel slangenvoltes, binnenhand moet mee opzij, klopt! Is ook nog een puntje van mij, deze gaat omhoog ipv opzij.
Dankjewel voor je commentaar! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:35

_sharonnn schreef:
Joolien schreef:

Ik maak veel slangenvoltes, binnenhand moet mee opzij, klopt! Is ook nog een puntje van mij, deze gaat omhoog ipv opzij.
Dankjewel voor je commentaar! :D

Ik zou slangenvoltes ook nog niet teveel doen, een paard moet balans zoeken in het stellen en buigen, als je dan meteen begint met slangevoltes moet hij constant omschakelen, dau kun je beter met wat regelmaat op een volte beginnen. Pas als hij daar balans in krijgt en makkelijker in wordt kun je gaan omstellen, maar niet teveel tegelijk willen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 18:37

Joolien schreef:
Ik zou slangenvoltes ook nog niet teveel doen, een paard moet balans zoeken in het stellen en buigen, als je dan meteen begint met slangevoltes moet hij constant omschakelen, dau kun je beter met wat regelmaat op een volte beginnen. Pas als hij daar balans in krijgt en makkelijker in wordt kun je gaan omstellen, maar niet teveel tegelijk willen.

Dankjewel, ik zal het onthouden, misschien wat tegenstrijdig, maar meestal gaat mn paard wat meer zakken als ik slangenvoltes rijd. Ik zal er morgen met rijden om denken en kijken of het werkt :j

Froetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:18

Leuk paard!:)

Let op dat je niet te veel voorover zit.

Succes samen!

ZoZennOud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:02

Iets rechter op en voor je kijken! Het lijkt nu net alsof je iets voorover valt.