Joolien schreef:(pas je post even aan naar de regels van haw

)
Wat een mooi dier

wat me opvalt is dat jij erg voorover zit en heel erg bezig bent met die voorkant. Ik zie wat spanning en je paard durft niet na te geven. Dat zou ook kunnen komen door onbalans omdat jij wat voorover zit. Op de laatste foto mis ik nog ontspanning, ik zou het paard langer en lager ingesteld willen zien, lekker vanuit ontspanning en een ruiter die niet teveel op de voorkant focust maar eerst lekker gewoon gaan rijden.
Edit, moeite met buiging kan komen doordat ze nog niet nageeft in het lijf, ze is nog niet ontspannen dus wordt dat ook lastig.
Dankjewel!!
Dat is dus een beetje het probleem van foto's.. Ik waardeer je commentaar wel hoor, want je hebt zeker gelijk met betrekking tot mn houding

Wat betreft de houding gespannenheid van mijn paard, ze neemt als het ware zelf deze houding aan, ze is aangereden met het opgerichte idee, waardoor ze een ontzettende onderhals had. Zelf focus ik me totaal niet op de voorkant, maar juist op het tempo, ze is namelijk erg sloom op sommige momenten, maar omdat ik me dus op tempo focus en niet op haar voorkant, gaat ze dus zelf ongeveer een houding aannemen en dat is deze. Neusje er uit vindt ze heel erg lastig.
Ik ben het met je eens dat ze lager moet en daar zijn we druk mee bezig, ze pakt het, naarmate de tijd verstrijkt, steeds beter op. Helaas heb ik geen foto's van het echte begin, omdat het er toen gewoon echt niet uit zag..
Wat betreft de buiging heb je gelijk.
Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel?

Cil_ schreef:Chique paardje, heeft op alle rijfoto's de oortjes naar voren, dat ziet er fijn uit. Denk aan halslengte, probeer hals/hoofd meer van je af te rijden en neus voor de loodlijn. Is je paard loperig? Wat zit er bij foto 2 op de achterbenen/spronggewricht of ligt dat aan de foto? Veel plezier met je paard!
Dankjewel! Lees onder andere commentaar wat hier bovenstaat
Ze is totaal niet loperig, eerder wat sloom.
Haha tja ik ben niet zo'n penny, dus dat ik een behoorlijk gebrek aan poetsen ( sorry Bokkers

)