midgie schreef:Ik denk dat het een balans probleem is. een paard wat op de voorhand loopt kan niet anders dan steeds harder en sterker te worden, hij moet zich tenslotte overeind houden met jou erop, als je in de bak meer technisch kan gaan trainen en het dier jou te leren dragen met de achterhand dan zul je uiteindelijk ook in het bos verbetering zien, ik zelf ben nu al een tijd bezig met een die in het bos steeds harder ging en sterker werd en ben nu een jaar bezig en ga nu de vruchten plukken, kan eindelijk draven dat hij terug komt op zit en een halve ophouding en de galop gaat ook steeds beter , maar daar moet nog aan gewerkt , het kost dus tijd en tot die tijd zou ik gewoon heel veel stappen, want wat je zegt het is gevaarlijk met een paard wat steeds harder gaat en hij kan er zelfs van in paniek raken, als je pech hebt of struikelen met jou erop, vaak nemen we aan dat je op een paard gaat zitten en hup gaan, in het bos moet een paard jou ook dragen, dus erg belangrijk dat het dier zijn achterhand gebruikt en niet op de teugel gereden word. dus geduld en les nemen , de zijgangen aanleren en dan wel technisch goed aan leren anders heb je er nog niks aan.
Hard is leuk maar het moet jou tempo zijn en blijven. maar dan zal het paard eerst moeten leren dragen en op jou moeten kunnen vertrouwen en jij op het paard.
Balans is sowieso een probleem, waar ik ook aan werk met het rijden in de bak. In de bak is hij echter niet vooruit te branden...(bij wijze van, dan wil hij het liefst de hele tijd stappen en na een paar rondjes draven heeft hij al geen zin meer) Dit, ondanks dat ik probeer het voor hem leuk te maken door heel afwisselend te rijden met veel overgangen en figuren. Maar ik denk dat het rijden op ten duur wel beter gaat in de bak. Dat ie het leuker gaat vinden en daardoor gemotiveerder zal gaan raken. (dat hoop ik tenminste. Ik heb namelijk op dit moment het gevoel dat ik hem er alles behalve plezier mee doe wanneer ik ga rijden in de bak.) De bak is verder erg mul en zwaar om in te lopen... dat zal misschien ook wel meespelen.
Het tempo is in de bak in principe wel redelijke goed te bepalen. Hij gaat alleen liever te langzaam dan te snel.
Bedankt voor de tip in ieder geval, ik ben er mee aan het werk.