Vanaf de geboorte van mijn jonge merrie hebben we haar al. ik heb altijd oudere paarden gehad en mijn zus heeft een Fries en daar kwam een mooi zwart fries x kwpn veulentje uit.
Eerst was ze voor mijn zus maar die heeft een drukke studie en ik heb haar later overgenomen, heel erg blij want ze gaat nu met sprongen voor uit (ze is nu 4 jaar). Zij is verkeerd beleerd en we proberen nu alles weer op de rails te krijgen. ik wordt nu geholpen door de moeder van mijn vriend en daar staat ze nu ook op stalling.
eind deze maand komt ze thuis aangezien die stalling nogal duur word en ze ook gewoon thuis kan staan.
nu is mijn vraag aan jullie of jullie nog tips hebben voor mij wat ik met haar kan doen.
neem ook al les maar dat is maar 1 of 2 x in de week en de rest van de week wil ik haar ook graag rijden. wat kan ik gaan doen zodat ze lekker los blijft en zodat ze zich niet verveeld.
heb wel eens gehoord dat je achtjes en overgangen moet maken want daar leren ze veel van.
& ik heb nog een probleem..
ze heeft altijd moeite gehad om te galopperen, het gaat nu beter maar..
als ze links in galop aanspring, springt ze altijd overkruist aan.. hoe kan ik haar in de goede galop krijgen?
Tips?
Alvast bedankt iedereen!
we doen het nu zo, zo lang mogelijk rijden (hier hou ik haar nog te veel in, mijn fout)