Jelske @ Work (B)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fidolein

Jelske @ Work (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 15:07

In mijn vorige topic gaf ik aan dat het plan was om in die zomer van 2013 te starten maar helaas is het er nooit van gekomen. Jelske heeft bijna het hele najaar op rust gestaan in de stal aangezien ze erge last had van darmproblemen. Haar mest is nu eindelijk weer beter en mevrouw barst van de energie!

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=1708469 Vorige Topic

Nu zijn we twee maanden veder en heb ik ook eindelijk een goede instructrice gevonden die me gaat helpen! zodat ik eindelijk na mijn examens mijn b-debuut kan maken.
Toch heb ik het idee dat nog niet alles helemaal bevestigd is en vraag ik om goed onderbouwd commentaar zodat ik daaraan kan gaan werken samen met jelske! :)
- hoe vinden jullie het trouwens in vergelijking met eerst, hoe is jelske veranderd en hoe ik ben ik veranderd? -

1. Genieten!
Afbeelding

2.
Afbeelding

3. Rechter galop
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Linker galop
Afbeelding

7. Misverstandje..
Afbeelding

8. Inzet volte
Afbeelding

9. Soms sta ik er zelf nog van versteld wat voor een groot paard ik onder me heb! :D
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. Wijken
Afbeelding

12. Meer verzameld drafje, duikelt ze al gauw naar beneden.
Afbeelding

13.
Afbeelding

Sfeerfoto's
14.
Afbeelding

15.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Fidolein op 31-03-14 15:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:17

ziet er leuk uit zeg! Denk wel aan je (kapstok)voeten :)
en met verzamelen, mooi actief vooruit rijden en anders eerst een middendrafje maken en vanuit daar weer terug gaan verzamelen en dan een beetje met haar blijven 'praten' (met je benen), zodat ze minder naar beneden duikt :)

Moest trouwens ook nog even lachen om de 9e foto, haha! :D

Fidolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 15:19

@arinazazoe11
Dankjewel, heb al een paar schuine blokjes erin maar moet eraan blijven denken! Rij hier ook met chaps omdat m'n leren laarzen kapot zijn gegaan paar dagen geleden, maakt het toch lastiger! Goeie tip van het vooruitrijden.

Juultjeeeh

Re: Jelske @ Work (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:34

Hallo!
Ten eerste zie ik dat je zonder sporen bent gaan rijden, fijn!
En de galop en jouw houding zijn heel erg verbeterd, ga zo door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:40

Voordat je aan verzamelen gaat denken zou ik eerst gaan werken aan ontspanning, echt nageeflijkheid en activiteit. Het ziet er nu netjes uit, maar te netjes, te braaf. Er gebeurd verder weinig in het lijf dus verzamelen kan hij dan simpelweg nog niet. Dus dat hij dan duikt is dan niet vreemd :)
Ga schakelen in de gangen, werken aan buiging en stelling en iets meer lang, laag en rond.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:50

ziet er al een stuk beter uit dan de foto's in je vorige topic... jullie zijn zeker vooruit gegaan...

Probeer alleen wel op je handen te letten dat je ze mooi recht op, voor je, naast elkaar boven de schoft houdt ;)

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 19:48

Ziet er uit alsof jullie er allebei plezier in hebben zeg, en wat een knap paard!
Ik vind je op de meeste foto's heel mooi rechtop zitten! alleen in je galop (valt dan vooral op bij foto 3) iets meer op je kont blijven zitten ipv naar voren :)
Verder ben ik het eens met wat mijn voorgaande commentators al zeiden!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:21

Ik vind het een fijn beeld geven voor een paard dat B gaat starten. Ik sluit me bij Joolien aan mbt het verzamelen, daar is het paard voorlopig nog niet aan toe. Voor nu zou ik gaan trainen op meer "show", inderdaad minder braaf, het paard mag feller worden.

Voor jezelf: je rug is vrij hol, probeer die aan de onderkant net iets af te vlakken, maar wel ontspannen te houden. Dan komt er meer beweging door je rug heen, en daardoor zal je paard de rug ook meer gaan gebruiken.

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:18

Vind het er al goed uitzien, maar je paard moet meer leren zijn lijf te gebruiken.
Ga veel schakelen in alle gangen, dan krijg je een actiever en fijner paard van en kun je ook beter verzamelen. Succes!;)

Froetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 17:26

Mooi beest!

Let op dat hij niet teveel naar beneden duikt en op je handen op foto 12 heb je een knikje in je pols.

Succes samen! :)

Fidolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 18:10

Dankjewel allemaal voor de fijne reacties!
@Beertjex Ik begrijp wat je bedoeld met de ontspanning, het paard mag meer op zijn 'eigen' benen lopen zodat ik me nog minder hoef in te spannen en mijn schouders losser gaan zitten.
@Froetje De reacties' boven geven al aan dat ik voordat ik ga verzamelen echt jelske goed aan het been moet hebben door veel overgangen te rijden en haar losser in haar lijf te krijgen.

Ben erg blij met de vooruitgang en zodra ik mijn eerste wedstrijd heb gereden volgt er hopelijk weer een topic! :)

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 08:28

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van RT-HAW voldoen verwijderd.
Let er svp op dat het enkel herhalen van eerder commentaar door de TS of andere bokkers niet toegestaan is. Dit mag alleen bij een extra aanvulling, verduidelijking, uitleg of tips :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:08

Nog even een vraag aan TS, wat zie jij als verzamelen en wat moet het lichaam van het paard dan doen? Even als leervraag :D

Fidolein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 21:51

@Joolien onder een verzameld paard versta ik een paard wat goed aan het been is en zijn achterste massa als ware 'onder' het lichaam treed terwijl de rug bolt en het gewicht naar de achterhand wordt verplaatst? En dat dan opgericht, ofzoiets? :+
Het voelt iniedergeval heel fijn als het lukt. (hihi)

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 21:59

Erg fijn om een fries te zien met wat lengte in de hals :)
Ik vind het voor de basis een prima beeld. Misschien nog een beetje "tam", dat wel. Ik zou me vooral gaan concentreren op het actief en vlug maken van het achterbeen, zodat ze meer kan gaan dragen. Ze lijkt ook wat beter op je been te mogen gaan reageren, wat sensibeler te mogen dus. Lekker veel tempowisselingen en overgangen. Los maken in het lichaam. En denk aan je voetjes ;)

Verder ben je lekker bezig, jullie zijn een leuk stel!

Kempertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 09:38

Wat een leuke foto's! Ik word er al blij van als ik er naar kijk. Een tip: je zit niet recht als in je hangt met je gewicht naar je linkerkant. Niet heel veel, maar het kan je straks wel gaan belemmeren in je training. En vergeet niet hoe beter jij zit hoe makkelijekr je paard kan lopen. Super veel succes! En houd vooral niet op met genieten.!