Naar voren duiken in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XMandylover

Naar voren duiken in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-14 14:05

Hallo bokkers!
Ik heb volgende week wedstrijd, alleen heb ik nog een klein probleempje...
Als ik ga aanspringen in galop, duik ik namelijk naar voren. Met het eerste pasje dus. In galop zit ik ook best voorover.
Heeft iemand tips voor mij?

Groetjes, Femke :)

Arc_En_Ciel

Re: Naar voren duiken in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 14:19

Ontspannen denk ik! Je schouders loslaten en alleen je buitenbeen naar achteren brengen, zonder dat je bovenlichaam meegaat :)

EvaaxGucci

Re: Naar voren duiken in galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:59

Ik zou inderdaad ontspannen! En het is ook oefenen denk ik. Vraag eens aan mensen die je zien rijden of hun tips voor je hebben of zien wat er mis gaat. Alvast veel succes met je wedstrijd!

Kruimeltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 13:57

Hi Femke,

Springt het paard wel makkelijk aan op je hulpen? Vaak zie je dat een ruiter voorover valt doordat er geen reactie komt op de lichte hulp en de ruiter dus voorover gaat zitten om een grotere hulp te geven en te helpen met het aanspringen.

Als dit niet het geval is, dan kun je proberen om voor je gevoel wat meer naar achteren te gaan zitten.
Wat mij persoonlijk tijdens de galop heel erg heeft geholpen is om met elke sprong te denken: zitten, zitten, zitten, zitten... Het klinkt het stom, maar daardoor was ik me er elke sprong van bewust dat ik echt rechtop moest blijven zitten.

Succes en ik hoop dat je er iets aan hebt!

Groeten, Michelle

XMandylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 14:27

Kruimeltje86 schreef:
Hi Femke,

Springt het paard wel makkelijk aan op je hulpen? Vaak zie je dat een ruiter voorover valt doordat er geen reactie komt op de lichte hulp en de ruiter dus voorover gaat zitten om een grotere hulp te geven en te helpen met het aanspringen.

Als dit niet het geval is, dan kun je proberen om voor je gevoel wat meer naar achteren te gaan zitten.
Wat mij persoonlijk tijdens de galop heel erg heeft geholpen is om met elke sprong te denken: zitten, zitten, zitten, zitten... Het klinkt het stom, maar daardoor was ik me er elke sprong van bewust dat ik echt rechtop moest blijven zitten.

Succes en ik hoop dat je er iets aan hebt!

Groeten, Michelle

Hoi! Mijn leasepony galopeert meestal goed op de hulpen aan. Mijn instructrice zegt ook doordat het komt dat ik wil 'helpen'.
Vanavond heb ik weer les en ik hoop dat ik op mijn leasepony mag :)