Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aeolusnr1 schreef:Ik zou je aanraden , zoek een goede lesgever.
Waarom ? Die ziet wat er gebeurd die ziet wat jij doet en wat jouw paard doet, en het is dan trachten in te spelen op beiden , actie en reactie.
Het is onmogelijk als onervaren ruiter dat zelf te gaan beoordelen, je ziet het niet eens en het aanvoelen is vele malen moeilijker.
)Angela schreef:Beide gevallen zijn waar, je kunt het beste wijken met een recht paard, maar de oefening KAN ook helpen om het paard rechter te maken. Als je het echter verkeerd doet, dan wordt het paard er alleen maar nog schever van.
Nu is het ook niet zo dat je enkel door (juist) wijken een krom paard recht kunt rijden, daar komt veel meer bij kijken. Wat je precies moet doen is afhankelijk per paard, en daarbij zal toch een lesgever moeten helpen als je zelf niet de ervaring hebt om paarden die krom zijn rechter te rijden (en die ervaring heb je blijkbaar niet, anders zou deze vraag er niet staan)
Soms kan 1 les (een goede dan he) genoeg zijn om je voor een paar weken huiswerk mee te geven. Zo kom je met eens in de maand al een heel stuk verder, mits je wel echt zelf de kwaliteit hebt om te voelen wat niet goed is, wat beter en wat goed. En dat je ook kunt aanvoelen welk ogenblik je moet belonen, waar je door moet gaan, en waar je moet stoppen.
nienkes96 schreef:ik zou het risico niet nemen aangezien je er zelf over twijfelt. Ik zou gewoon de manier waarop het nu vordert door proberen te zetten op de manier waarop je bezig bent en het niet te complex maken. en als je hiermee gaat beginnen pas aan beginnen bij je instructeur, als die met deze manier instemt.