Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nardxash schreef:BrittFelice schreef:Goed achterover zitten, buitenste been achter de singel, binnenbeen erop. Is je pony gewoon heel voorwaarts?
Ja hij is erg voorwaarts zodra hij in galop gaat is hij erg snel. Verder bedankt voor de tips
succes
: als je je voet iets minder ver in de beugel doet, kun je je hakken beter uitdrukken. De bal van je voet hoort in de beugel te zitten, niet verder dan dat. Je binnenste voet komt bijna voor de borst van de pony uit, probeer die op de singel te houden. Ook ligt je zadel wat ver naar voren vind ik. BrittFelice schreef:Oké ik zie nu pas de foto's en ik heb niets te doen: als je je voet iets minder ver in de beugel doet, kun je je hakken beter uitdrukken. De bal van je voet hoort in de beugel te zitten, niet verder dan dat. Je binnenste voet komt bijna voor de borst van de pony uit, probeer die op de singel te houden. Ook ligt je zadel wat ver naar voren vind ik.
SuperAssie schreef:Je zadel ligt inderdad te ver naar voren en je zit(zeker op de eerste foto) in een gigantische stoelzit.. Hup die beugels een paar gaten langer, bovenlichaam naar achteren, buitenbeen wat naar achteren en binnenbeen aan de singel(dus niet bij de borst van het paard). Je mag ook je handen wel wat meer dragen en niet vastzetten op de schoft van de pony.
SuperAssie schreef:Je zadel ligt inderdad te ver naar voren en je zit(zeker op de eerste foto) in een gigantische stoelzit.. Hup die beugels een paar gaten langer, bovenlichaam naar achteren, buitenbeen wat naar achteren en binnenbeen aan de singel(dus niet bij de borst van het paard). Je mag ook je handen wel wat meer dragen en niet vastzetten op de schoft van de pony.
Zou ze eerder korter doen zodat TS er steun bij kan zoeken. Stoelzit is iets wat heel lastig af te leren is en waar ook meer bij komt kijken dan "gewoon even je benen terugleggen". Vaak is het zo dat je dan wat spieren op moet gaan rekken in je bovenbeen en dat voelt dus onnatuurlijk.